سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان

استاندار آذربایجان غربی بر جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سعادت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد تلاش برای جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر ،ساماندهی آنها ودر نظر گرفتن یک مکان مشخص برای نگهداری این افراد را مهم و ضروری دانست و از اداره کل امور اجتماعی استانداری خواست موضوع راه اندازی این مرکز را بطور جدی پیگیری کند.

وی با اشاره به توسعه مراکز ترک اعتیاد در استان گفت: د رکنار این مراکز باید به توسعه کارگاههای تولیدی با مشارکت بخش خصوصی برای اشتغال معتادان همت گمارد تا پس از مهارت آموزی این افراد وارد چرخه کارو توسعه و تولید شده تا حلقه درمان معتادان استان تکمیل شود.

اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد بعنوان یکی از راههای اساسی مبارزه با مواد مخدر از دیگر تاکیدات استانداردر این نشست بود که سعادت در این زمینه گفت: برای تحقق این مقوله باید از ظرفیتهای تشکل های مردمی نیز استفاده کرد.

سردار اصلانی فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه، گزارشی از طرح راه اندازی تیم سیار کاهش آسیب موسوم به موبایل سنتر ارائه کرد و گفت: در این طرح، 5 نقطه آلوده در حاشیه شهر ارومیه شناسایی و به معتادین متجاهر ساکن در این مناطق، خدمات دارویی، درمانی و مشاوره ای ارائه شده است.

پیگیری جداسازی زندانیان معتاد در چهارچوب ماده 42، مشخص شدن ظرفیت های آموزشی فنی حرفه ای برای مهارت آموزی معتادان ، پیگیری تاسیس مراکز اشتغال در کنار مراکز ترک اعتیاد موضوع ماده 16 و تهیه طرح اطلاع رسانی در خصوص ماده مخدر شیشه از دیگر مصوبات این نشست بود .

در این نشست مدیران کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای استان گزارشی در خصوص مهارت آموزی معتادان و اشتغال بهبود یافتگان معتاد در آذربایجان غربی ارئه کردند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.