سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک ؛

درمان ناباروری در بزرگترین مرکز درمانی غرب کشور

با راه اندازی بزرگترین مرکز درمان ناباروری غرب کشور در اراک روزانه ده ها زوج نابارور با مراجعه به این مرکز تحت درمان قرار می گیرند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ افزایش ناباروری در خانواده‌ ها ، باعث شده تا موجی از تقاضا به سوی موسسه رویان جهاد دانشگاهی اراک روانه شود تا با استفاده از روش‌های نوین درمانی، مشکل ناباروری زوج ها حل شود.
 نه ماه انتظار برای بدنیا آمدن نوزادی که با آمدنش امید و روشنایی را به خانواده ها می بخشد.

امروز هستی کوچک ما با روش های درمانی نوین به دنیا آمد اما هستند خانواده هایی که آن طرفتر سالهاست چشم انتظار دیدن این صحنه هستند .

خانمی که باردار نمی شود می گوید: من متاسفانه مشکل دارم و الان 7سالی هست که نتوانستم باردار شوم.

 اما این میان مرکزی هم هست که پایان این چشم انتظاری است.

یکی از کارشناس آزمایشگاه مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی اراک گفت: اینجا ناباروری آقایان بررسی می شود و فرد دیگری وظیفه اش انجام تست هاس است.

  تست هاس درصد اسپرم های زنده را نسبت به اسپرم های مرده نشان می دهد.

 مرکز درمانی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی استان مرکزی که با همکاری پژوهشگاه رویان تهران در اراک بیش از یکسال از افتتاح آن می گذرد به مشکلات ناباروری پایان داده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: ما مدعی هستیم که مجهزترین مرکز درمان ناباروری در غرب کشور این مرکز درمان جهاد دانشگاهی در استان مرکزی است که نزدیک به 7 میلیارد تومان تاکنون برای راه اندازی آن هزینه شده است.

خانم دکتر مشهدی متخصص زنان و زایمان و ناباروری هم گفت: انواع ivf  در این مرکز انجام می شود و عمل های جراحی مختص نازایی مثل هیستروسکوپی و لاپراسکوپی و اقدامات دیگر مثل iui  هم در این مرکز انجام می شود.

گفتنی است در این مرکز روزانه 40 زوج پذیریش می شوند.
 
مدیر مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی هم گفت: تاکنون بیش از 200 مورد بارداری از روش های ivf یا میکرواینجکشن و همچنین iui داشتیم که بیش از 50 مورد آنها بدنیا آمدند.

غفار زاده گفت: قدم اول در مراکز نازایی برای مریض ممکن هست فقط تجویز دارو باشد و در قدم های بعدی مثل iui باشد ، و در قدم های بالاتر مثل اقدمات آرت یا ivf  که بعنوان کاشت جنین نامبرده میشود انجام می شود.

  ivf روشی هست که در اصطلاح عامیانه به آن کاشت جنین هم می گویند.

یکی از کارشناس آزمایشگاه هم گفت: تخمکی که از خانم گرفته شده  زیر دستگاه میکرواینجکشن با یک اسپرم تزریق می شود و اگر داخل آن لقاح انجام شده باشد در انکوباتور قرار می دهیم .

 وی افزود: احتمال چندقلو زایی هم در این افراد بسیار پایین آمده و کنترل شده است.

 این کارشناس افزود: سعی می کنیم در این مرکز بیش از 2 جنین انتقال ندهیم و  به سمتی می رویم که جنین ها را در مرحله 5 روزگی و فقط یک جنین را انتقال دهیم .

 حال یک سوال آیا نوزادانی که از روش ivf  بدنیا میان از نظر سلامتی تفاوتی با نوزادان بارداری طبیعی دارند؟

 دکتر غفار زاده مدیر مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی اراک در پاسخ به این سوال گفت : براساس یافته های علمی، نوزادانی که از این طریق بدنیا می آیند هیچ مشکلی از نظر سلامت ندارند و کاملا مشابه نوزادانی هستند که به صورت طبیعی بدنیا می آیند.

 اما سرنوشت تخمک هایی که لقاح پیدا کردند و تا بارداری های بعدی فرد به آنها نیازی نیست چه می شود ؟
کارشناس آزمایشگاه در پاسخ به این سوال گفت: بعد از فریز کردن، جنین های پنج روزه داخل تانک مخصوص قرار می گیرند و تا 10 سال می توان از آنها استفاده کرد. 

 خداوند را شاکریم که با ایجاد چنین مراکزی شاهد پایان ناباروری هستم و دیگر به ناباروری بعنوان یک بیماری در کشور نگاه نمی شود.
انتهای پیام/ ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عاطفه
۲۲:۳۷ ۲۹ تير ۱۳۹۶
من یه دختره سه ساله دارم، ساکن اراکم، دوست دارم یه فرزند پسر هم داشته باشم آیا تو اراک این امکان هست؟ و آدرس این مرکز کجاست؟