سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

برگزاری اردوهای "حرفه‌گردی" در خوزستان

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش ‌و‌ پرورش خوزستان از برگزاری دوره‌های حرفه‌گردی در سال آینده برای دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی رفیعی‌دهکردی در خصوص این اردوهای دانش‌آموزی اظهار داشت: هر اردو در هر شکل محتوای آموزشی خود را دارد چراکه دانش‌آموز در قالب این اردوها در واقع تعامل با دیگران، مسئولیت‌پذیری و ... را می‌آموزد.

وی با بیان این‌که اعزام دانش‌آموزان مناطق مرزی به اردو برنامه‌ای است که هر ساله از طریق وزارت آموزش‌وپرورش انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که حوزه تعلیم‌وتربیت بر عهده دارد علاوه بر برنامه‌های تفریحی، مهارت‌آموزی نیز هست؛ چنین اردوهایی همواره از استقبال خوبی میان دانش‌آموزان برخوردار بوده‌‌اند. امسال نیز از خوزستان حدود 80 دانش‌آموز پسر دوره متوسطه از مناطقی مانند بستان، هویزه، خرمشهر و ... به اردودگاه شهید باهنر تهران اعزام شده‌اند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان در خصوص شرایط ثبت‌نام در این اردوها، افزود: با توجه به این‌که امکان اعزام تمام دانش‌آموزان به این اردو وجود ندارد اولویت در ثبت‌نام با دانش‌آموزان مناطق محروم است که زمینه اردو برای آن‌ها فراهم نیست؛ همچنین با توجه به این‌که یکی از اهداف ترغیب دانش‌آموزان به مشارکت در فعالیت‌های متفاوت است، افرادی که عضو تشکل‌های دانش‌آموزی یا سازمان بسیج دانش‌آموزی باشند نسبت به سایر دانش‌آموزان  اولویت دارند.

رفیعی‌دهکردی اذعان داشت: برای فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان هر ساله در آموزش‌و‌پرورش برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود؛ تصمیم بر این است که بُعد اردویی در آموزش‌وپرورش را تقویت کنیم. در صورت تأمین منابع مالی لازم امیدواریم سال آینده بتوانیم اردوهایی تحت عنوان حرفه‌گردی برگزار کنیم. در این اردوها دانش‌آموزان با بازدید از ادارات مختلف با وظایف ارگان‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان این‌که یکی از اهداف آموزش‌وپرورش آشنا کردن دانش‌آموزان با مشاغل است، بیان کرد: تربیت و آموزش خوب، آن است که از زندگی دانش‌آموز جدا نباشد و آنچه دانش‌آموز در جامعه نیاز دارد به او یاد داده شود؛ درست است که آموزش‌وپرورش به دانش‌آموز شغل نمی‌دهد اما آن‌ها را برای انتخاب شغل آماده می‌کند.

وی اظهار داشت: البته فعالیت‌های فوق برنامه نیز باید در حوزه هنر افزایش پیدا کند زیرا تصور ما این است که فعالیت‌های فوق برنامه نباید محدود به کتاب و کلاس‌های تقویتی و ... شود؛ این گونه فعالیت‌ها نیاز منطقه و دانش‌آموز و مدرسه است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.