سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کواکبیان:شورای نگهبان باید از لایحه احکام ایراد محتوایی می‌گرفت/ لاریجانی: شورای نگهبان تفسیر خود را دارد

نماینده مردم تهران گفت: نگرفتن ایرادات محتوایی توسط شورای نگهبان به لایحه احکام وقت مجلس را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران ری شمیرانات و اسلامشهر طی اخطاری بر اساس اصل 71 قانون اساسی در صحن علنی امروز چهارشنبه سی ام تیر ماه خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: این اصل تاکید می‌کند که مجلس در عموم مسایل می‌تواند قانون وضع کند و ما حداقل دو جلسه‌ای که وقت صرف لایحه احکام دائمی می‌کنیم.

وی همچنین طی تذکری بر اساس ماده 24 آیین‌نامه مجلس اظهار داشت: امام راحل و رهبری انقلاب تاکید دارند که مجلس در راس امور است، ما اکنون می‌خواهیم مواد این لایحه را تصویب کنیم و بعد به شورای نگهبان ارسال کنیم و بعد شورای نگهبان بر اساس محتوا وارد این لایحه شده و ایرادات خود را بگیرد و بار دیگر آن را به مجلس ارجاع کند.

کواکبیان خطاب به لاریجانی گفت: ای کاش به عنوان رئیس مجلس با شورای نگهبان نامه‌نگاری می‌کردید که شورای نگهبان به صورت محتوایی نظر دهد زیرا اکنون بر روی هر کدام از مواد شک دارم که نهایتا شورای نگهبان چه کار می‌کند.

نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر خاطرنشان کرد: اگر قرار نیست مجلس در وضع قوانین شرکت کند، خب شورای نگهبان کافی است دیگر، اما می‌توانیم نظر بدهیم.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات کواکبیان گفت: با شورای نگهبان صحبت شده و آنها یک تفسیری دارند و آن این است که اگر لایحه دولت توسط نمایندگان آنقدر به آن موادی اضافه شود که شاکله‌اش تغییر دهد این امر امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: بنده فکر می‌کنم این لزومی نداشت که شورای نگهبان ابتدا کلی نظر دهد اما نهایتا این تفسیر شورای نگهبان است و شما باید تابع قانون باشید.

لاریجانی بیان داشت: بر این اساس شورای نگهبان یک ایراد کلی گرفته و من هم به آنها گفتم که این موادی که در مجلس اضافه کردیم که همان موادی است که درقانون برنامه مکررا تکرار شده اما حالا در لایحه دولت نبوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: حالا راهی غیر از این نداریم که اصلاح شکلی را انجام دهیم اما اخطار شما وارد است زیرا قدری وقت مجلس را این بررسی‌ها می‌گیرد و باید فکری برای آن کرد.

انتهای پیام/       
برچسب ها: ایرادات ، مجلس ، محتوایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.