سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایم: چطور با اخبار وحشتناک جهان روبه رو شویم؟

وبسایت مجله تایم در گزارشی به مقابله با فشارهای روانی ناشی از اخبار وحشتناک جهانی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت مجله تایم در گزارشی نوشت: اخبار تاسف‌بار این روزهای جهان باعث به وجود آمدن حس بی‌رحمی می‌شود. 




بر این اساس، در روز یکشنبه، سه مامور پلیس در تیراندازی در باتون روژ در ایالت لوئیزیانا کشته شدند. جمعه هفته گذشته، ترکیه شاهد کودتای خونین بود. پنجشنبه هفته گذشته، در روز باستیل در نیس فرانسه، کامیون مرگ جان ده‌ها تن را گرفت. یک هفته قبل نیز 5 مامور پلیس در دالاس هدف تک تیرانداز قرار گرفتند و جان سپردند. پیش از آن نیز چند مرد سیاه پوست غیر مسلح در مینه‌سوتا و لوئیزیانا به دست پلیس کشته شدند. قبل از آن نیز جهان شاهد انفجار بمبی مهیب در بغداد و کشتار مردم این شهر بود. پیش از همه این حوادث نیز تیراندازی در یک باشگاه همجنسگرایان در اورلندو ده‌ها نفر را به کام مرگ کشاند. با وجود اینکه اتفاقات تلخ‌تری از این لیست جا مانده است.

این گزارش می‌افزاید: اگر چه خشونت بسیار بیشتر از گذشته در حال روی دادن است، این اخبار برای مردم عادی نمی‌شود و سبب دستپاچگی، فشار روانی و محدوده وسیعی از احساسات دیگر در آنها می‌شود. جون کوک، استاد روانپزشک دانشگاه ییل در این باره معتقد است: مردم (پس از شنیدن این اخبار ) احساس ناامیدی می‌کنند و تصور می‌کنند که نمی‌توانند شرایط را تغییر دهند که این امر برای من غم‌انگیز است.

وی درباره رویدادهای غم‌انگیزی که در سرتاسر جهان روی می‌دهد افزود: من معتقدم این رویدادها سبب خاموشی عده‌ای از مردم می‌شود. این امر سبب افزایش نگرانی‌های عمومی، ناراحتی و عصبانیت می‌شود. یک مطالعه در سال 2014 در این مورد نشان داده است که نمایش خشونت از لحاظ روحی استرس‌زا است. این استرس به دلیل موارد مرتبط با سلامتی جسمی مانند افزایش فشار خون، حملات عصبی، حالت تهوع و گرفتگی عضلات است.

سوال اصلی این است: سالم‌ترین راه در برخورد با جهان پر هرج و مرج چیست؟ 

1- به یاد داشته باشید که تنها نیستید

دکتر کوک می‌گوید: خوب است به یاد داشته باشید که احساس ناامیدی درباره آنچه در اطراف ما رخ می‌دهد، طبیعی است. ما از لحاظ روحی مانند دماسنج می‌مانیم. چطور می‌توانید احساس نداشته باشید وقتی شما وقایع را می‌بینید یا درباره آن می‌شنوید؟ بهتر است در زمان وقوع اتفاقات تلخ با مردم اعلام همبستگی کنید. 

از سوی دیگر، نوع واکنش ما نیز اهمیت دارد. می‌توانید برای مقابله با استرس کمی بدوید یا با دوستان خود صحبت کنید.

2- کارهایی انجام دهید که به شما حس سلامتی بدهید

دکتر کوک توصیه می‌کند: کارهایی انجام دهید که می‌دانید در شما حس خوب ایجاد می‌کند. این کارها می‌تواند شامل خوابیدن کافی و یا تمرکز و یوگا باشد. همچنین اطمینان یابید به اندازه کافی می‌خوابید و غذا می‌خورید.  
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۰ تير ۱۳۹۵
با سلام،واقعا فکر میکنید با این حجم از اخبار ناگوار و استیصال و رنج هم نوعان چه در داخل و چه در خارج میتوان آرام بود ؟