سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

رتبه اول آذربایجان غربی در تولید عسل کشور

برداشت عسل در آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ریبوار جهانگیری زنبوردار نمونه استانی گفت : بیش از 25 درصد عسل کشور در این استان تولید می شود.

وی افزود : پایان شهد گیری زنبورها و بیرون راندن زنبور های نر از کندو ها زمان دقیق برداشت عسل است.

ریبوار جهانگیری افزود : استان ما 10 سال پیاپی است که رتبه اول تولید عسل را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم گفت : در کشور سالانه حدود 77 هزار تن عسل تولید میشود که سهم استان ما 20 هزار تن است.

عبدالرحمان کلیجی افزود : پیش بینی تولید بیش از یک میلیون کندوی عسل در استان در سالجاری ، نشاندهنده کسب چندین باره ی این رتبه اولی در کشور است.

صالح ابراهیمی زنبوردار نمونه ی شهرستان مهاباد هم گفت : استفاده نکردن از شکر و داشتن تنوع گیاهی مناسب از مهمترین ویژگی های تولید عسل کیفی و مطلوب در این منطقه است.

عضو هیئت رئیس تعاونی زنبور داران استان و مدیر تعاونی زنبورداران مهاباد هم میگوید : با توجه به بارندگی مطلوب و به موقع ، نبود گرد و غبار و کوچ به موقع پیش بینی می شود تولید عسل در مهاباد امسال سه درصد افزایش داشته باشد.

محمد احمدی افزود : با وجود این همه تلاش زنبورداران ، فقط کمتر از ده درصد عسل آذربایجان غربی با بسته بندی مناسب به بازار عرضه می شود.

وی تصریح کرد : تولید این میزان عسل مرغوب در شهرستان مهاباد ، نیازمند توجه بیشتر و سرمایه گذاری مناسب در بخش بسته بندی است تا این محصول در بازار داخلی به خوبی عرضه شود و در بازار خارجی هم بهتر رقابت کند.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.