سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

راه اندازی ماشین برقی برای نخستین بار در همدان

رییس کمیسون حمل ونقل و خدمات شهری شورای شهر از راه اندازی ماشین برقی برای نخستین بار در شهر همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛
کامران گردان با اشاره به اینکه اجرای این طرح هم اکنون در خیابان بوعلی آغاز شده و تاکسی و اتوبوس از این مسیر تردد ندارند و ایستگاه تاکسی ها را به خیابان ذوالریاستین مقابل مجتمع تجاری مهستان و اتوبوس ها به خیابان شریعتی انتقال یافته است گفت: در طرح تفصیلی شهر همدان، باید 6 خیابان منتهی به میدان امام (ره) از رینگ اول پیاده‎ راه شوند.

وی با بیان اینکه هدف نهایی مصوب طرح در مرحله اول اتصال دو خیابان بوعلی و اکباتان است اظهار داشت: به احتمال قوی دو خیابان اکباتان و بوعلی تا 4 ماه آینده  سال جاری برای همیشه تبدیل به پیاده‎راه می‎شوند.

گردان ادامه داد: این دو خیابان به شکل خطی راست به عنوان پیاده رو به هم متصل شده و عبور خودروها در خیابان های دیگر از مرکز شهر به شکل U خواهد بود به طوریکه در این راستا شعاع میدان مرکزی امام(ره) کاهش خواهد یافت.

 رییس کمیسون حمل ونقل و خدمات شهری شورای عنوان خاطرنشان کرد: مصالح به کار رفته در طرح به گونه ای خواهد بود که علاوه بر حفظ بافت سنتی و تاریخی، مدرن بوده و از اصطکاک مناسبی برخوردار باشد هر چند با حجم تردد بالا در این مسیر  سنگفرش ها بعد از مدتی حالت صیقلی به خود می گیرند.

وی بیان کرد: در این دو خیابان وسایل حمل و نقل برای عبور و مرور افراد ناتوان گذاشته شده است تا بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.

کامران گردان ترافیک و خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان همچنین به حذف چراغ قرمز در میدان مدرس همدان اشاره کرد واظهار داشت: با حذف چراغ قرمز درمیدان مدرس رینگ دوم شهر آزاد می‌شود و چراغی در این منطقه وجود نخواهد داشت وروان‌سازی و آرام کردن قسمت‌های مختلف شهر ومهندسی ترافیک انجام  می شود.

انتهای پیام/ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.