سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست معاون وزیر ارتباطات از رگولاتوری؛

ممنوعیت ارائه اطلاعات اپراتورها حذف شود/ راه اندازی هاب بین‌المللی در چابهار

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شفاف‌سازی کیفیت و اطلاع‌رسانی در خصوص سرویس‌ها از حقوق کابران است.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی در همایش مراکز تبادل محتوای اینترنت و اشتراک‌گذاری ترافیک( CDN و PEERANG ) با بیان  اینکه شفاف سازی کیفیت خدمات اپراتورها و اطلاع رسانی در خصوص سرویس ها از حقوق کاربران به شمار می رود و با اعمال آن کاربران حق انتخاب اپراتور با کیفیت را دارند، اظهار داشت: به دلیل قرارداد منعقد شده ما بین شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای فعال در کشور در حال حاضر امکان انتشار اطلاعات ترافیکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به هدف شفاف سازی کیفیت و ارائه اطلاعات به کاربران در خصوص سرویس های اپراتورها از سازمان تنظیم مقررات درخواست کرده ایم این ممنوعیت را حذف کرده و اجازه انتشار اطلاعات ترافیکی را صادر کند.

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: با این اقدام علاوه بر انتشار اطلاعات اپراتورها و قابل مشاهده بودن تمامی بخش های شبکه، کاربران می توانند از تاخیرها و پارامترهای شبکه به صورت عمومی مطلع شوند و در نظر داریم گزارش پرداخت جریمه ها به اپراتورها را نیز به صورت عمومی منتشر کنیم.

راه اندازی هاب بین اللملی در چابهار                                          

آذری جهرمی همچنین در ادامه با اعلام اینکه استفاده کاربران از محتوای داخلی افزایش یافته است، گفت: در صدد هستیم هاب ترافیکی و مرکز پیرینگ را با همکاری چهار اپراتور بین المللی در منطقه چابهار راه اندازی کرده و خوشبختانه با مذاکرات انجام شده طی دو ماه آینده این مرکز راه اندازی و کاربران قادر هستند خدمات و سرویس های بین المللی را با کیفیت مناسب تری دریافت کنند.

وی در سخنان خود به مطالبه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت و کیفیت محتوا اشاره و تصریح کرد: در حوزه تبادل محتوای اینترنتی افزایش سرعت و کیفیت دسترسی به محتوا در دستور کار است و با راه اندازی مراکز توزیع محتوا افزایش تبادل ترافیک داخلی را به عنوان یکی از اهداف تحقق شبکه ملی اطلاعات شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: از اردیبهشت ماه جاری در تهران، شیراز، تبریز و مشهد مرکز تبادل ترافیم اینترنتی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.