سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیان 440 میلیون دلاری یاهو در سه ماهه دوم 2016

انتشار گزارش مالی یاهو در سه ماهه دوم سال 2016 از زیان 440 میلیون دلاری این شرکت بزرگ اینترنتی حکایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ گزارش مالی منتشر شده از عملکرد یاهو در سه ماهه دوم سال 2016 دارای نقاط عطفی بود و در چند مورد نتایج بهتری را در مقایسه با  پیش‌بینی‌ اولیه کارشناسان نشان داد؛ اما ثبت زیان خالص 440 میلیون دلاری یاهو در مقایسه با زیان 22 میلیون دلاری سال گذشته، یکی از ارقام مایوس‌کننده این کمپانی اینترنتی بود.

در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2016 یاهو آمده است: سودی که به هر سهم تعلق گرفته، ۹ سنت بود در حالیکه انتظار اعلام سود ۱۰ سنتی وجود داشت. درآمد کلی سه ماهه دوم به 1.31 میلیارد دلار رسید، حال آنکه کارشناسان اقتصادی درآمد 1.08 میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بودند. این میزان درآمد 60 میلیون دلار بیشتر از سه ماهه پیش از آن بود.

"مریسا مایر،" مدیرعامل یاهو، با ابراز خرسندی از آمارهای مثبت به دست آمده درباره درآمدهای این کمپانی گفت: پیشرفت‌های زیادی در نتیجه روش‌های استراتژیک یاهو به دست اورده‌ایم.

درآمد اصلی از منبع موبایل، ویدیو، شبکه‌های اجتماعی به دست آمده که به 504 میلیون دلار می‌رسد و در قیاس با سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است. در این میان Tumblr، شبکه ای اجتماعی که یاهو آن را با قیمت حدود ۱ میلیارد دلار خریداری کرد، به طور کلی در تراز منفی شرکت جای گرفت و کاملا بی ارزش تلقی شد. همین مسئله، یک زیان ۴۸۲ میلیون دلاری را وارد ترازنامه یاهو کرد. در ماه فوریه یاهو گزارش داده ۲۳۰ میلیون دلار از Tumblr را کنار خواهد گذاشت و اینک تمام خرید گذشته خود را خط زده است.

درآمد یاهو در بخش موبایل، از 252 میلیون دلار به 378 میلیون دلار افزایش یافته است. ارزش هر سهم یاهو با 6 دهم درصد افزایش به 37 دلار و 95 سنت رسید. ارزش کمپانی یاهو 35میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام شده است. البته بخش مهمی از این مبلغ به دلیل سهم داشتن یاهو در شرکت تجاری "علی بابا" در چین است.

مریسا مایر اعلام کرد: یاهو بر روی افزایش درآمدها متمرکز شده است و باید به هر نحوی که شده ارزش کمپانی یاهو را افزایش داد، حتی اگر مجبور شویم با کاهش هزینه‌ها، به درآند بیشتری برسیم.

یاهو پیش‌تر اعلام کرده بود تصمیم دارد ۱۵ درصد از نیروی کار خود را تعدیل کند و اکنون خبر داد به این هدف دست یافته است. یاهو هنگام اخذ تصمیم برای تعدیل نیرو 11 هزار کارمند داشت؛ اما این رقم در پایان سه ماهه دوم به 8800 نفر کاهش یافت.

یاهو انتظار دارد در سه ماهه سوم سال 2016، درآمدی 1.27 تا 1.32 میلیارد دلاری داشته باشد. پیشنهادهای نهایی برای خرید یاهو در هفته جاری اعلام می‌شوند و شرکت "ورایزن" همچنان به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان برای خرید یاهو تلقی در انتظار خرید این کمپانی است. گفته می‌شود پیشنهاد نهایی این شرکت برای یاهو، 3.5 تا 5 میلیارد دلار باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.