سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

انتظار 10 ساله برای راه اندازی منوریل کرمانشاه

شهردار کرمانشاه گفت: سیستم حمل و نقل ریلی شهری کرمانشاه در شورای عالی ترافیک کشور در سال 86 به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛آرش رضایی گفت: از زمان تعیین نوع ناوگان و سیستم حمل و نقل به جلسات بعدی موکول شد تا در نهایت سیستم منوریل برای کرمانشاه به تصویب رسید.

 وی گفت: این پروژه علی رغم برخی مخالفت‌ها در کرمانشاه استارت خورد و چند کیلومتر آن به صورت روگذر به اجرا درآمد.
 
وی افزود: اجرای این پروژه به صورت منوریل تا زمان شروع دولت یازدهم ادامه داشت و از زمان روی کارآمدن این دولت پروژه از منوریل به قطار شهری سبک تغییر وضعیت داد.
 
وی تصریح کرد: با تغییر وضعیت سیستم باید در قسمت‌های روگذر تغییراتی انجام می‌شد و مابقی مسیر نیز به صورت زیرگذر اجرا می‌شد.
 
رضایی طول فاز یک این پروژه را 8.5 کیلومتر و فاز دوم این پروژه را نیز به طول 4.5 کیلومتر به صورت زیرگذر معرفی کرد.
 
شهردار کرمانشاه قرار گاه خاتم(ص) را پیمانکار فاز دوم پروژه قطار شهری کرمانشاه معرفی کرد و افزود: اجرای فاز دوم پروژه شامل 400 هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و 100 هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی است.
 
رضایی اعتبار پروژه قطار شهری کرمانشاه را 1500 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: 50 درصد این اعتبارات توسط شهرداری و 50 درصد مابقی از محل  اعتبارات دولتی تامین می‌شود.
 
شهردار کرمانشاه اظهار کرد: هر سال تاخیر در اجرای این پروژه با احتساب نرخ تورم 10 درصدی 150 میلیارد تومان به هزینه‌های آن اضافه می‌کند.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که اعتبار اولیه این پروژه به صورت منوریل 250 میلیارد تومان بود و تاکنون تنها 110 میلیارد تومان اعتبار در مجموع به این پروژه داده شده است.
 
رضایی تاکید کرد: ما به سالانه حدود 250 تا 300 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه قطار شهری کرمانشاه نیاز داریم تا بتوانیم سالی را به عنوان سال پایانی پروژه اعلام کنیم.
 
شهردار کرمانشاه پروژه قطار شهری را یک پروژه ضروری و حیاتی برای شهر و مردم کرمانشاه عنوان کرد و افزود: به 200 میلیون دلار فاینانس برای خرید تجهیزات قطار شهری نیاز داریم که در این زمینه نیازمند مساعدت دولت هستیم.

انتهای پیام/ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.