سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری دوره آموزشی آسیب های فضای مجازی

رئیس پلیس فتای جنوب کرمان از برگزاری دوره آموزشی فرصت‎ها و آسیب‎های فضای مجازی ویژه کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خبرداد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛محمدرضا نجارزادهگفت :هدف از برگزاری این دورهآشنایی کارمندان با مخاطرات و آسیبهای شبکه مجازی و دنیای الکترونیکاست.

وی با تأکید بر اینکه پلیس فتا محدود نیست و مرز نمیشناسد،افزود: این مجموعه کلاهبرداریهای اینترنتی، سرقت دادهها، جرائم شبکههای مجازی تلفن همراه و ... را رصد میکند.

نجارزاده پیگیری کلاهبرداریهای اینترنتی و یا از طریق دستگاههایکارتخوان«POS» را یکی از شایعترین جرائم دانست وعنوان کرد: دستگاههایکارتخوانو عابر بانک با وجود مزایای خوب، راحتترین راه برای سرقت رمز کارتهای بانکی و برداشت از حساب افراد هستند، بنابراین در وهله اول احتیاط در نگهداری رمز کارتها بسیار مهم است.

ویگفت: توصیه میشود، افراد به هیچ عنوان به تماسها و پیامکهای تبلیغاتی توجه نکنند و هیچ عملیات بانکی برای دریافت جایزه و هدیه انجام ندهند تا در دام کلاهبرداران حرفهای قرار نگیرند.

نجار زاده با تاکید برحفظ حریم خصوصی افراد در هنگام استفاده از دستگاههای عابر بانکعنوان کرد: در هنگام خرید با دستگاهکارتخوانبه هیچ وجه کارت را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید، زیرا مراکز خرید موظف هستند،دستگاه را در محلی قرار دهند که مشتریان خود کارت بکشند.

وی افزود :این دوره آموزشی با توصیههایی در زمینه شبکههای مجازی تلفن همراه ادامه پیدا کرد و کارکنان با روشهای مختلف کلاهبرداریها، هک و ... و شیوههای مقابله با آن آشنا شدند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فضای مجازی ، آموزش ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.