سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

ماشین‌آلاتی که 10 سال در واحد تولیدی خاک می‌خورند

در نشست ستاد رفع موانع تولیداستان موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله برخی واحدهایی که 10 سال پیش مجوز گرفته و ماشین‌آلات خود را وارد کرده‌اند اما هنوز آن‌ها را از کارتن خارج نکرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛در نشست ستاد رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضا و به ریاست مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که با چند دستور کار برگزار شد یکی از دستور کارها مربوط به رفع موانع بر سر راه چند واحد تولیدی بود.

داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست و در دستور کار اول این جلسه ابتدا از یک شرکت تولیدی به نام ستاره درخشان آسیا نام برد که با حضور مدیرعامل آن قرار شد مشکلات این واحد تولیدی برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا از این واحد تولیدی به عنوان واحدی نام برد که محصولات آن مورد نیاز است و در بازار نیز تولیدات آن مشتریان خوبی دارد.

تعاریف رئیس سازمان صنعت و تجارت استان از این واحد تولیدی همه را به این فکر فرو برد که این واحد در تولید محصول فعالیت بسیار خوبی داشته و باید برای رفع مشکلات آن تلاش کرد.

اما به یک باره رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گفت: این واحد تولیدی که از 10 سال قبل کار خود را آغاز کرده و 960 هزار دلار اعتبارات ارزی و 2.5 میلیارد تومان تسهیلات ریالی گرفته و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد هنوز نتوانسته ماشین‌آلاتی را که در سال‌های قبل خریداری کرده راه‌اندازی کند.!

پس از این توضیحات رئیس سازمان صنعت و معدن نوبت به سرمایه‌گذار رسید تا از تولیداتی که قصد دارد در آینده داشته باشد تعریف کند و از بانک و مراجع قضایی برای جلوگیری از اجرای حکم طلب مهلت کند.

نماینده بانک سپه هم در این نشست با بیان تاریخچه‌ای از فعالیت این واحد تولیدی نیمه تمام گفت: از سال 82 تا 85 تسهیلاتی در قالب ریالی و ارزی دریافت کرده و متأسفانه پرداختی هم به بانک نداشته است.

نماینده بانک گفت: ماشین‌آلات این واحد تولیدی پس از این همه سال هنوز به صورت بسته‌بندی در محل کارگاه قرار دارد و معلوم نیست پس از این همه سال قابل استفاده باشد یا خیر.

در این نشست برخی از بانک‌ها از این واهمه داشتند که با در اختیار گذاشتن وام‌ها و تسهیلات جدید آیا این صاحبان واحدهای تولیدی قصد تولید دارند یا نه؟ و یا اگر به آن‌ها مهلت داده می‌شود از آن برای پرداختن به امر تولید استفاده کنند و یا این که باز هم مانند گذشته هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.