سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

سنجش هزار و ۲۴۴ نوآموز شادگانی

هزار و ۲۴۴ نوآموز در شهرستان شادگان سنجش شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان گفت: تاکنون هزار و ۲۴۴ نوآموز آماده ورود به دبستان در پایگاه های سنجش شهرستان ارزیابی شده اند.

حبیب حاجی زاده در بازدید از پایگاههای سنجش نوآموزان آموزش و پرورش این شهرستان افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در دو پایگاه اولیه در سطح شهرستان شادگان آغاز شده است.

وی گفت: در این طرح نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، گفتار، زبان، آمادگی تحصیلی و سلامت جسمانی قرار می گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شادگان، هدف از اجرای طرح سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را شناسایی آسیب ها، مشکلات جسمی، حرکتی و ذهنی نوآموزان به منظور پیشگیری از معلولیت ها و جایگزینی مناسب نوآموزان در مدارس عنوان کرد.

حاجی زاده گفت: در این طرح، نوآموزان در مرحله نخست مورد معاینه شنوایی، بینایی، دهان و دندان، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند و در صورت اختلال در موارد یاد شده به پایگاه های تخصصی ارجاع می شوند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سنجش سلامت یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش برای کاهش مشکلات آموزشی نوآموزان به شمار می رود و دستاورهای زیادی به دنبال داشته است، افزود: بر اساس پژوهش های انجام شده، درصد قابل توجهی از مشکلات شناسایی شده در نوآموزان پس از درمان های اولیه حل شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان هدف اصلی از اجرای طرح سنجش سلامت را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و هدایت آموزشی آن ها اعلام کرد و گفت: شناسایی نشدن مشکلات نوآموزان در سن کودکی، لطمه های پایدار و جبران ناپذیری به شخص، خانواده و جامعه وارد می کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.