سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

آغاز عملیات احداث ساختمان مرکز کوره کانی بوکان

کلنگ احداث مرکز بهداشتی درمانی روستای کوره کانی به زمین خورد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و مصوبات سفر ریاست جمهور به استان، امسال 7 پروژه بهداشتی درمانی شامل 4 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و 3 پایگاه سلامت جامعه شهری احداث می شود.

محمدمقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان مرکز روستای کوره کانی گفت: ساختمان این مرکز در زمینی به مساحت 2000 متر مربع با 590 متر مربع زیربنا و با اعتباری حدود 6 میلیارد ریال احداث می شود.

وی افزود: این مرکز بهداشتی درمانی روستایی با 5 خانه بهداشت، 14روستا و 3200 نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: این مرکز در سال 1388 در روستای قروچا راه اندازی ولی بنا به درخواست اعضای شوراها و معتمدین و امامان جماعت روستاهای منطقه به دلیل موقعیت نامناسب و عدم دسترسی راحت اهالی و همچنین درخواست های بخشداری مرکزی، در سال 1391 به روستای کوره کانی انتقال یافت.

مقصد اضافه کرد: هم اکنون این مرکز در طبقه همکف مسجد روستا که توسط شبکه بهداشت و درمان بوکان مرمت و بهینه سازی شده، مستقر و مشغول ارائه خدمات پزشک عمومی، مامایی، واکسیناسیون، بهداشت محیط و حرفه ای، داروخانه و مراقبت از مادران و کودکان می باشد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و مصوبات سفر ریاست جمهور به استان، امسال 7 واحد بهداشتی درمانی احداث خواهیم کرد که شامل این مرکز، مرکز بهداشتی درمانی در روستاهای رحیم خان و تیکانتپه و در صورت تأمین و تحویل زمین از طرف شهرداری و مسکن و شهرسازی، مرکز بهداشتی درمانی شماره 7 شهری، پایگاههای سلامت جامعه نشاط (کوی محمدیه)، دانش (شهرک فرهنگیان) و استاد هه ژار (منطقه عشایر) خواهند بود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: عملیات ، احداث ، بوکان ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.