سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

برگزاری همایش موسس صالح

همایش موسس صالح با محوریت شناخت محمدصالح برغانی قزوینی دهم شهریور همزمان با روز قزوین در مدرسه صالحیه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دبیر همایش موسس صالح ، بررسی ابعاد مختلف زندگی اجتماعی ، سیاسی  و دینی این عالم بزرگ و معرفی وی به قشرهای مختلف مردم ، طلاب و دانشجویان را از مهمترین اهداف این همایش بیان کرد.



حجت الاسلام علی اکبر حاج محمدی در نشست خبری خود از فراخوان مقاله برای این همایش خبر داد وگفت : علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا 20 مرداد در محورهای شناخت شخصیت این عالم بزرگ ، معرفی پیشینه ی مدرسه صالحیه  به عنوان یکی از مهمترین آثار این شخصیت برجسته و زمینه های دینی و علمی ایشان به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه محمدصالح برغانی قزوینی از پیشروان علم و دانش در استان و ایران بوده است افزود : این شخصیت بزرگ دینی در زمان خود 300 کتاب و رساله را به تالیف در آورده است.

حاج محمدی با بیان اینکه این همایش به مناسبت صد وبیست و ششمین سالگرد درگذشت این چهری برجسته علمی و دینی برگزار می شود اضافه کرد : برپایی نمایشگاهی از آثار و تصاویر علمای بزرگ حوزه های علمیه قزوین ، تجلیل از شهدای مدرسه صالحیه و تهیه کتاب از مقالات ارسالی از مهمترین برنامه های این همایش است.

دبیرهمایش همچنین در ادامه خاطرنشان کرد : مرحله ی دوم این همایش هم اردبیهشت و با گستردگی بیشتر برای شناخت هر چه بیشتر این شخصیت برگزار خواهد شد.

محمدصالح برغانی قزوینی در سال 1174ه . ق در برغان طالقان چشم به جهان گشود و بعد از سالها مبارزه و تربیت شاگردان فراوان در سال 1271ه . ق در کربلای معلی چشم از این جهان فرو بست.

انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، موسس ، صالح ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.