سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

کاهش 22 درصدی تصادف های جاده ای در هرمزگان

تصادف های جاده ای در هرمزگان در سه ماه امسال 22 درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : در این مدت شمار کشته ها در حوادث جاده ای نیز 14 درصد کاهش یافته است.
سرهنگ علی اسفندانی افزود : شمار مجروحان در این تصادفات نسبت به پارسال نه درصد کاهش یافته است.
وی گفت : آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ،افزایش حضور فیزیکی پلیس در جاده ها و محورهای حادثه خیز و افزایش مبالغ جریمه های تخلفات رانندگی در استان از مهم ترین عوامل کاهش تصادفها است.
رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : توجه نکردن به جلو ، خستگی و خواب آلودگی ، واژگونی خودرو ، استفاده از تلفن همراه و خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی از مهمترین عوامل تصادفات جاده ای در استان است.
سرهنگ اسفندانی افزود : حدود 50 درصد حوادث جاده ای در استان به علت واژگونی خودرو است.
وی با اشاره به کمبود تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی در جاده های استان گفت : باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از همه امکانات و اعتبارات برای افزایش علایم رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات استفاده کرد.
رئیس پلیس راه هرمزگان گفت : 28 درصد تصادفهای جاده ای به علت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی راکبان موتورسیکلتهاست که بیشتر در محور شرق استان و در شب رخ می دهد.
سرهنگ اسفندانی افزود : استفاده نکردن از چراغ و لباسهای شبرنگ و کلاه ایمنی از مهمترین عوامل تصادفات راکبان موتورسیکلت است.
وی گفت : ارتقای فرهنگ ترافیک و افزایش آموزش در مدارس از مهمترین برنامه های امسال برای ایمنی بیشتر مسافران است.
انتهای پیام/ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.