سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

شناسایی۷۴۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب

۷۴۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در خراسان شمالی شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت :امروزه استفاده از انشعابات غیرمجاز آب به صورت آشکار و پنهان یکی از پدیده‌هایی است که مشکلات و مسائل متعددی برای صنعت آب و فاضلاب کشور به وجود آورده است.

روشن روان افزود : محدودیت منابع آب شیرین، افزایش تقاضا، بدون جایگزین بودن آب، ناهمگونی پراکندگی زمانی و مکانی منابع آب، نیازهای زمانی و مکانی جمعیت، چگونگی مدیریت انتقال آب و ... این کالای با ارزش و کمیاب را از عرصه‌های فنی و مهندسی عبور داده و جایگاه ویژه‌ای را برای آن در گستره‌های مدیریتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی و امنیتی رقم زده است.

وی گفت : کمبود آب، اخلال در مدیریت توزیع، تخریب شبکه آب‌رسانی، احتمال ایجاد آلودگی، نشت آب به شبکه در هنگام نصب انشعاب، هدر رفت آن به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد، افت فشار و در نتیجه نارضایتی مردم از جمله مشکلات به وجود آمده ناشی از انشعابات غیر مجاز در شبکه توزیع است.

انشعابات غیرمجاز آب تجاوز به حقوق عمومی سایر مشترکین محسوب شده و بر اساس ماده 660 قانون مجازات اسلامی استفاده از انشعابات آب بدون پرداخت هرگونه وجه و یا حق انشعاب، متخلفان علاوه بر جبران خسارت به عمل آمده به سه ماه تا یک سال حبس محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.