سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران:

توجه به ابعاد مادی و معنوی الویت طرحهای قرآنی

شهردار تهران گفت:پرچم مبارزه با فقر و رسیدگی به محرومین باید در اختیار کسانی باشد که در فرهنگ قرآنی پیشتازند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه طرح عظیم قرآنی شمیم وحی که عصر امروز (یکشنبه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت:اجرای طرح شمیم وحی در روزهای قبل از ماه رمضان سال95 به وسیله برگزاری نمایشگاه شمیم وحی موجب شد تا توفیق توجه به مباحث قرآنی را داشته باشیم.

وی افزود:در همین راستا جلساتی را با فعالان عرصه قرآنی برگزار کردیم و در آن هابر این نکته اشاره شد و آن این که ما همین طور که به فرهنگ قرآنی و تبلیغ قرآن به روشهای مختلف از جمله تذهیب، هنر، قرائت، و حفظ توجه داریم و این کلام وحی را تبلیغ میکنیم اما با این حال خوشا به حال کسانی که به این کارها عمل میکنند و آن ها را انجام می دهند و کلام وحی را در جامعه ای که قرآن و کلام قرآنی در آن قانون اساسی زندگی است ، نشر می دهند.

شهردار تهران گفت:ما باید در عمل و اقدام پرچم قرآن را با این کار عینیت ببخشیم و یکی از موضوعاتی که بیش از هر زمان دیگر باید به آن توجه کنیم مبارزه با فقر در جامعه است.

قالیباف در ادامه تصریح کرد:بیش از 60 بار به طور مستقیم و غیر مستقیم در قرآن کریم بر رسیدگی به نیازمندان، ایتام و محرومان تاکید شده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های شمیم وحی در کنار قرائت قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی ، توجه به مناطق محروم و محرومین و نیازمندان در فرهنگ قرآنی و اهل بیت است.

شهردار تهران گفت:اگر امروز که پرچم قرآن و عترت در دست ما است باید در روش هم به این فرهنگ عمل کنیم.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: امروز موسسات مختلفی در سطح کشور در بحث مبارزه با فقر تلاش می کنند اما من بر این باورم که پیشتاز و پرچمدار مبارزه با فقر و رسیدگی به محرومین باید در اختیار کسانی باشد که در فرهنگ قرآنی پیشتازند.

وی افزود:باید اجرای طرح ها و نمایشگاه شمیم وحی و حرکت در این مسیر به وضعیت مالی و معنوی توام با هم رسیدگی کند تا در جامعه بیشتر از گذشته شاهد پیشرفت باشیم و باید همه ما در راه ترویج فرهنگ قرآن و عترت ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.