سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

قانونی که زیاد رعایت نمی شود

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان گفت :همه‌جای ایران قانون عبور و حمل نقل کامیون‌ها در سطح شهر اعمال می شود بجز شهر کرمان !

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان،مهندس زنگی آبادی گفت:مهم‌ترین دلیل این اقدام، سامان‌دهی وضعیت تردد و پارک خودروهای سنگین و کامیون‌ها در سطح شهر است.
وی ادامه داد:با بررسی که کردیم، همه‌جای ایران این قانون رعایت می‌شد، اما در شهر کرمان اعمال نمی‌شد و کامیون‌ها بدون گرفتن مجوز و در ساعت‌های مختلف، در سطح شهر تردد می‌کردند که علاوه بر مشکلات ترافیکی، موجب ایجاد خسارت‌هایی برای شهر می‌شدند و کسی هم پاسخگو نبود.
زنگی آبادی تصریح کرد:همیشه فکر می‌کردیم برای تردد کامیون‌ها، پلیس مجوز می‌دهد، اما این طور نیست و در تمام کلان‌شهرها، اگرچه پلیس اعمال قانون می‌کند، اما مجوز تردد توسط سازمان‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری صادر می‌شود.
وی افزود:برای اعمال این قانون، از ابتدای سال 94 مصوبه‌ای به شورای اسلامی شهر بردیم و ابتدا از شورای اسلامی شهر کرمان و شورای ترافیک مجوز گرفتیم که طبق این مصوبه، خودروهای سنگین حق ورود و تردد در شهر را ندارند، مگر با اخذ مجوز از سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری و در ساعت‌های خاص؛ البته در روزهای تعطیل و جمعه، ورود کامیون‌ها آزاد بود، اما پلیس اعلام کرد امکان دارد در آن روزِ تعطیل، برنامه‌ی خاصی در شهر اجرا شود؛ بنابراین، کامیون‌ها و خودروهای سنگین برای تردد در روزهای تعطیل هم، باید از سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مجوز بگیرند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.