سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب

کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاارن جوان از زنجان؛رحيمی مبلغه ی تبليغات اسلامی استان زنجان در این کارگاه آموزشی گفت: از جمله مهمترین آموزه‌های دینی در فرهنگ اسلامی توجه به حیا و حفظ حجاب در روابط فردی و اجتماعی با دیگران است.

رحیمی با بیان اینکه در منابع اسلامی بخصوص در قرآن کریم آیات و روایات فراوانی در اهمیت و ضرورت این موضوع وجود داردافزود:اهمیت حجاب زن از آن جهت است که نه تنها حافظ اخلاق و تجسم تقوی و عفت در سطح جامعه است، بلکه وجود چنین حکمی در اسلام نوعی احترام گذاردن به زن مسلمان و محفوظ نگهداشتن وی از نگاه های گناه آلود مردان است .

وی ادامه داد:حجاب به زن یک هویت الهی می‌بخشد، برخلاف تفکر و فرهنگی که از زن استفاده ابزاری و تجاری می‌نماید و او را کالای فروش تبلیغاتی خود می‌نماید اسلام برای زن هویت الهی و عرشی معرفی می‌نماید که در زندگی دنیایی خود وظیفه دارد در حفظ و صیانت از آن تمام همت خود را بگمارد.

رحيمی با اشاره به نحوه ی نامگذاری اين روز به عنوان روز عفاف و حجاب گفت: شورای فرهنگ عمومی كشور، سالروز قيام مردم مشهد عليه كشف حجاب،در زمان رضا شاه را به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌‌گذاري كرده است.

کارشناس تبلیغان اسلامی گفت:قيام مردم مشهد و واقعه‌ی مسجد گوهرشاد در مقابله با كشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منكری است كه هنوز متأسفانه آثار شومش در كشور ريشه ‌كن نشده است.

وی با بیان اینکه عفت و حجاب مختص زنان نیست و مردان را نیز شامل می شود به توضيح امور فطری پرداخت و ادامه داد:امور فطری، ذاتی انسان و مقتضای نوع خلقت اويند، بنابراين خدادادی و غير اکتسابی اند.

رحیمی ادامه داد:به همين دليل، تحقق آنها به علّتی غير از علّت وجود خود انسان نياز ندارد طبعاً چيزی که اکتسابی نيست در تمام افراد بايد وجود داشته باشد، هر چند ممکن است شدّت و ضعف داشته باشد.

وی با بیان اینکه به گواه تاریخ تا قرن نوزدهم میلادی، زنان دارای حجاب بودند، حتی در اقوام بدوی و صحرا نشین که فاقد مدنیت و تمدن بوده اند، نیز برهنگی دیده نمی شود افزود:. در مجسمه ها و تندیس هایی که از زنان بین النحرین، مصر، یونان و روم باستان در موزه ها بجا مانده است، نشان مي دهد که حجاب و پوشش در تمام ادیان دارای جایگاه خاصی بوده و یکی از دلایل اساسی آن، این است که حجاب و عفاف، یک امر فطری محسوب می‏شودو ریشه در فطرت انسان ها دارد .

انتهای پیام/ن
برچسب ها: کارگاه ، آموزشی ، حجاب ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.