سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

افزایش 9 درصدی صادرات در استان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری از افزایش 9 درصدی صادرات در سه ماهه نخست امسال خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ زکی زاده  گفت: در این مدت ۸۳ میلیون دلار صادرات از استان قزوین صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود : میزان صادرات از 22 کشور انجام گرفته است .

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین میزان واردات در این مدت را  ۱۱۶ میلیون دلار اعلام کرد و گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل  سه درصد کاهش داشته است .

به گفته وی ، واردات از ۲۷ کشور انجام شده است.

زکی زاده در ادامه نرخ تورم استان را در ماه گذشته 9/3 درصد اعلام کرد .

وی از افزایش قیمت پنج  قلم کالا در ماههای اخیر خبرداد و گفت :  قند، شکر، مرغ، برنج و تخم مرغ از کالاهایی است که با افزایش قیمت روبرو شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به تعداد بیمه شدگان افزود : با کاهش سه هزار نفری بیمه شدگان تعداد افراد بیمه شده ۲۲۵ هزار و ۷۷۸ نفر و تعداد بازنشستگان هم  یک هزار و 181 نفر اعلام شده است.

زکی زاده در ادامه به فعالیت  56 واحد صنعتی  مشکل دار در ایتان اشاره کرد و گفت : ۴ هزار و ۸۳۶ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، بیشترین این  واحدها در شهرستان البرز قرار دارد.

وی گفت: ۲۷ واحد صنعتی دارای تجهیزات خوبی هستند اما ۱۷ درصد امکانات کارخانه ها متوسط ، ۱۲ واحد فرسوده و ۴۸ واحد نیازمند نوسازی است.

زکی زاده بیان کرد: بیشترین واحدهای مشکل دار در بخش ساختمان، قطعات خودرو، مواد غذایی، برق و کابل، منسوجات، ظروف چینی و کاغذ فعالیت می کنند.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.