سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

برگزاری نخستین جشنواره کشوری گیلاس در اشنویه

با هدف شناساندن ظرفیت های شهرستان اشنویه در بخش باغی ، نخستین جشنواره کشوری گیلاس در یکی از باغ های این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این جشنواره با بیان ظرفیت های گردشگری این استان گفت : امسال 600 هزار گردشگر خارجی و داخلی از پایانه های مرزی و داخلی وارد استان آذربایجان غربی شده اند.

حسین امامی افزود : برگزاری جشنواره هایی مانند گیلاس ، انگور ، جام حسنلو و دریاچه ارومیه نقش مهمی در جذب گردشگر و توسعه و رونق این صنعت در استان دارد.

وی ادامه دارد : دولت با در اختیار قرار دادن تمام امکانات از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می کند تا در طرح های بخش گردشگری استان مشارکت کنند.

فرماندار اشنویه هم در این جشنواره گفت: اهداف جشنواره گیلاس در اشنویه، معرفی چهره واقعی، ظرفیت های گردشگری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در این شهرستان است.

اسعد خضری از تکمیل مقدمات ساخت یک واحد تولیدی فرآوری محصولات باغی در اشنویه خبر داد و گفت : اقدامات اولیه اجرای این طرح به پایان رسیده و به زودی با مشارکت بخش تعاونی باغداران این شهرستان ، احداث آن آغار می شود.

در این جشنواره جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، تعدادی از گردشگران داخلی از نقاط مختلف کشور ، سرمایه گذاران بخش خصوصی و طبقات مختلف مردم از جمله صاحبان باغ های گیلاس این شهرستان حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری این جشنواره ، نمایشگاهی از محصولات باغی ، صنایع دستی منطقه و غذاهای سنتی و محلی نیز برای مهمانان برپا شده بود.

شهرستان اشنویه که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به پایتخت و شهر گیلاس در کشور مشهور است ، 274 هکتار باغ گیلاس دارد که از این میزان 132 هکتار بارور و بقیه غیربارور است.
سالانه بیش از یکهزار تن گیلاس ذر ارقام خوشه ای، زرد ، تکدانه مشهد ، صورتی ، سفید و گیلاس معمولی با میانگین برداشت هفت تن در هکتار در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.