سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

افتتاح مراکز مشاوره در رفسنجان

مرکز مشاوره نواندیش در مرکز بهداشت شماره دو و مرکز مشاوره ژنتیک سینا در خیابان امام‌ خمینی (ره) رفسنجان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید پوررکن‌ الدین مسئول مرکز مشاوره نواندیش در حاشیه امروز این افتتاحیه گفت: با افتتاح این مرکز بخش‌هایی شامل : گروه‌ درمانی اعتیاد و سایر گروه‌ ها، مشاوره و درمان، آموزشی، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، زوج‌درمانی و آزمون‌های کودک و بزرگ ‌سال از جمله آزمون هوش در این مرکز خدمات ارایه می شود.

وی خاطر نشان کرد: داشتن دانش و تخصص در زمینه روانشناسی نکته مهم دیگری است که برای جلوگیری از آسیب به مردم و هویت روانشناس لازم است.
پوررکن‌ الدین با اشاره به اینکه برخی حتی دو واحد روانشناسی پاس نکردند، اما در حیطه ‌های بسیار حساس از جمله زوج ‌درمانی و خانواده دخالت می‌کنند، تصریح کرد: این رفتارها سبب از هم پاشیدن کانون خانواده ‌ها می‌شود و این افراد مشاوره و روان‌درمانی را به بازی گرفته‌اند.

مهران حبیب‌زاده مسئول مرکز مشاوره ژنتیک سینا با اشاره به اینکه بیماری‌های ژنتیک در جامعه شیوع پیدا کرده است ، گفت: مشاور ژنتیک راهنمایی‌های لازم را قبل از ازدواج انجام تا معلولیت‌ها را پیشگیری کند،
وی افزود: این مشاوره‌ ها باید قبل از ازدواج انجام شود و کسانی که معلولیت‌ های ذهنی و جسمی دارند مورد این آزمایش‌ها قرار می‌گیرند.
گفتنی است: این دومین مرکز مشاوره ژنتیک در رفسنجان است.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.