سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج ؛

پروژه‌های تحول‌ساز در حوزه آبرسانی کهگیلویه نیازمند توجه ویژه دولت

سرپرست امور آب کهگیلویه، تأمین آب زمین‌های دهدشت غربی و احداث سد مارون 2 را از پروژه‌های تحول‌ساز این شهرستان دانست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عقوب دمساز ، تأمین آب زمین‌های دهدشت غربی را از مهمترین پروژه‌های شهرستان دانست و اظهار داشت: این پروژه نیازمند توجه ویژه دولت است.

سرپرست امور آب کهگیلویه تصریح کرد: بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به حومه غربی دهدشت می‌تواند بیش از 5 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی جنوب و جنوب غرب سوق،شرق،شمال تا جنوب چنگلوا و زمین‌های روستای چارمه را آبیاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش کشاورزی شهرستان وجود دارد افزود: تأمین آب مورد نیاز بیش از 33 هزار هکتار به روش تحت فشار و 23 هزار هکتار دیگر به روش ثقلی پیش‌بینی شده است.

دمساز، آغاز عملیات پروژه را از خرداد سال 90 دانست و با اشاره به طراحی اجرای آن در چندین فاز تصریح کرد: فاز نخست این پروژه 75 درصد و فاز دوم 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به هزینه 170 میلیارد ریالی در اجرای فازها افزود: ادامه عملیات به دلیل نبود اعتبارات تعطیل شده است.

این مسؤول، اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آبرسانی به حومه غربی دهدشت را 120 میلیارد تومان براورد و تأکید کرد: امید است در سفر هیأت دولت توجه ویژه‌ای به این پروژه صورت گیرد.

سرپرست امور آب کهگیلویه از سد مارون 2 به دیگر پروژه تحول‌ساز در امور آب شهرستان نام برد و با اشاره به پیشرفت 30 درصدی مطالعات این سد پیش‌بینی کرد تا پایان سال 97 مطالعات به اتمام برسد.

وی، داشتن حجم مخزنی 135 میلیون متر مکعب در سال و ارتفاع 120 متری را از مشخصات این سد برشمرد و افزود: خاکی یا بتنی بودن آن در حال مطالعه بوده و هنوز مشخص نشده است.

دمساز، اعتبار مصوب سال گذشته برای این پروژه را 400 میلیون تومان دانست و با بیان اینکه از این مبلغ تنها 170 میلیون تومان تخصیص پیدا کرد و گفت: در سال جاری هنوز مبلغ اعتباری پیش‌بینی نشده است.

به گفته وی، 6 میلیارد تومان برای تکمیل مطالعه سد مارون 2 مورد نیاز است و رد صورت تأمین اعتبار مطالعات فاز نخست و دوم و نیز خدمات کارفرمایی شامل نقشه‌برداری،ژئوتکنیک، عملیات پدافند غیر عامل و زیست محیطی انجام خواهد شد.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: پروژه ، آبرسانی ، دولت ، اعتبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.