سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

تحصیل ۲۲۰ طلبه در دوحوزه علمیه شادگان

۲۲۰ طلبه در حوزه‌های علمیه شادگان تحصیل می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شادگان گفت: این تعداد طلبه شامل ۱۰۰ مرد و ۱۲۰ زن هستند.

حجت الاسلام سید مجید شرفی در گردهمایی روحانیون و طلاب شادگانی افزود: در شهرستان شادگان دو حوزه علمیه برادران و خواهران وجود دارد که در حوزه های علمیه برادران  و خواهران در سطوح مختلف از سوی  اساتید تدریس می شود.

وی از علما به عنوان امینان جامعه یاد کرد وگفت: روحانیان و مبلغان دینی نقش مهمی در باب بیان آسیب های اجتماعی و روشنگری جامعه دارند که باید بکوشند این موضوع را برای همیشه در سرلوحه کارهای خود قرار دهند و آن را فراموش نکنند.

امام جمعه شادگان افزود: گسترش حوزه های علمیه و وجود مبلغان دینی در جامعه باعث نشر و گسترش ارزش های انسانی و عمق بخشی به آموزه های دینی و اعتقادی مردم می شود.

حجت الاسلام شرفی، توسعه و افزایش حوزه های علمیه دینی و معارف اسلامی را از آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مبنای حرکت مردم و نهضت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی احیای ارزش ها و اعتقادات مذهبی و احکام حیات بخش الهی بود.

وی افزود:روحانیون باید از نفوذ و کلام خود در بین مردم در این زمینه استفاده کرده و به رشد و توسعه جامعه دینی و اسلامی کمک کنند چون روحانیون حافظان شرایط جامعه شیعی و اسلامی هستند.

امام جمعه شادگان گفت: تمام سعی و تلاش ما باید برتقویت بنیه فرهنگی و دینی جامعه باشد و لحظه ای از این امر مهم و اساسی غافل نشویم چون جامعه باید از معارف دینی سیراب شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.