سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

برگزاری نخستین دوره آموزشی رباتیک در پژوهش سرای دانش آموزی هندیجان

برای نخستین بار دوره آموزشی رباتیک به همت پژوهش سرای دانش آموزی هندیجان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر پژوهش سرای رازی هندیجان در حاشیه بازدید فرماندار این شهرستان از پژوهش سرا گفت: برای نخستین دوره آموزشی رباتیک به روش STEM در دو رده سنی 12 تا 15 سال و بالای 15 سال در این شهرستان برگزار شد.

شهلا محسنی نژاد افزود: این دوره توسط یکی از مدرسین خبره برگزار و به علت کیفیت بالا در اجرا با استقبال بی نظیر دانش آموزان و خانواده های آنها مواجه گردید.

مدرس این دوره آموزشی نیز در این دیدار گفت: آموزش این دوره بر مبنای چهار پایه دانش، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات صورت پذیرفته است.

محمد امین چاروسایی افزود: در این دوره برنامه ریزی و برنامه نویسی ربات به هنرآموزان آموزش تا بتوانند فرایند های لازم را از طریق کد های دستوری به ربات منتقل کنند .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان هندیجان نیز در این بازدید گفت: از فارغ التحصیلان دانشگاه ها در شهرستان انتظار داریم با برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی به شکوفایی استعداد های نهفته در شهرستان کمک نمایند.

خسرو حیاتی افزود: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت باید به صورت هدفمند و با برنامه ریزی صورت پذیرد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب خود برسیم.

فرماندار شهرستان هندیجان نیز در این دیدار گفت: برگزاری این دوره آموزشی تخصصی در شهرستان که با استقبال دانش آموزان همراه بوده نشانگر سطح کیفی مطلوب در اجرای آن است.

سید مهران رفیعی افزود: دریافت خروجی مفید در پایان دوره یکی از موضوع های مهمی است که باید در برگزاری دوره ها به آن دقت لازم صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش سرا های دانش آموزی گفت: امروز جوامعی پیشرفت خواهند کرد که به توسعه علم و دانش نگاه ویژه ای داشته باشند و لازم است نسبت به افزایش بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی خود اقدام کنیم.

شهرستان هندیجان با 45 هزار نفر در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و دارای یک پژوهش سرای دانش آموزی با 450 عضو است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.