سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

روند رو به رشد توسعه و عمران روستاهای شهرستان تکاب

فرماندار شهرستان تکاب گفت:این شهرستان در شاخص های توسعه و عمران روستایی مقام نخست را در بین شهرستان های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ایرج ثقفی در جمع دهیاران روستاهای بخش های تخت سلیمان و مرکزی شهرستان تکاب با اعلام این خبر افزود:شهرستان تکاب در سال۱۳۹۴ با اجرای مطلوب و به موقع طرح های عمران روستایی از جمله طرح های هادی توانست رتبه نخست را درمیان شهرستان های استان آذربایجان غربی کسب کند.

وی بیان نمود: توسعه و عمران روستاهای شهرستان تکاب با همت بخشدار تخت سلیمان ،هماهنگی بین ادارات و تلاش دهیاران محقق شده و این روند رو به رشد امسال نیز ادامه خواهد یافت.

ثقفی اظهار کرد:شاخص های توسعه روستایی در تکاب از جمله شاخص اجرای طرح هادی در وضعیت مناسبی قرار دارد و برای بهبود شاخص های توسعه در بخش های دیگر به ویژه گازرسانی امسال در برنامه توسعه روستاها قرار دارد.

فرماندار ادامه داد:توسعه و عمران روستاهای تکاب با اجرای راهبرد مدیریت بدون پول و بهره گیری مناسب و بهینه از امکانات موجود و مشارکت بخش های مختلف و تعامل چند سویه بین مدیریت اجرایی شهرستان تکاب ، ادارات ، واحدهای صنعتی و پیمانکاران و نیز همکاری روستاییان محقق شده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت معادن طلا و سنگ در اجرای طرح های عمرانی روستاها ی تکاب گفت : توسعه و عمران روستاهای تکاب امسال نیز شتاب بیشتری به خود می گیرد.

وی افزود:هم اینک، طرح هادی در ۲۸ روستای بخش تخت سلیمان و ۱۸ روستای بخش مرکزی تکاب در حال اجرا است

فرماندار تکاب اضافه کرد:در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی و حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان تکاب برای توسعه و رفع محرومیت و بهبود زیرساخت های ۱۰ روستای این شهرستان اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

ثقفی گفت:مدیران مرتبط با مسائل عمرانی روستاها و دهیاران بدون توجه با حاشیه ها، با در نظر گرفتن اصل تعامل و همکاری تمام توان خود را برای اجرای مطلور طرح های عمرانی در روستاها به کار گیرند.

در ادامه نشست دهیاران بخش های مرکزی و تخت سلیمان تکاب که با حضور فرماندار و جمعی از مدیران ادارات برگزار شد دکتر همایون هاشمی با تقدیر از فعالیت عای عمرانی صورت گرفته در روستاهای تکاب افزود: محرومیت زدایی و آبادانی روستاهای تکاب در حالی صورت گرفته که دولت در حال حاضر با مشکلات مالی فراوانی مواجه است.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب بیان کرد:مدیریت اجرایی تکاب توانست با عملکرد مطلوب و با وضعیت مالی نه چندان مطلوب ، روستاهای تکاب را به سمت توسعه سوق دهد.

هاشمی اظهار کرد:توسعه روستاهای تکاب در سطح استان چشمگیر است .

وی با بیان اینکه در شرایط آرمانی همه می توانند کار کنند، ادامه داد:کار کردن و موفقیت در شرایط آرمانی و با پول فراوان هنر نیست بلکه موفقیت زمانی ارزشمند است که با اعتبارات محدود و ودر شرایط بحرانی صورت بگیرد.

این نماینده مجلس گفت:موفقیت در آبادانی روستاها در شرایط نامناسب مالی اتفاق خوبی بود که هم اینک در شهرستان تکاب محقق شده است.

دکترهاشمی همچنین بر افزایش سطح مشارکت روستاییان در طرح های توسعه ای تاکید کرد و افزود:بسیاری از مشکلات روستاها مربوط به حوزه های فرهنگی و اجتماعی است که باید در این زمینه ها نیز کار مطلوب انجام شود.

وی بیان کرد:دستگاه های اجرایی توانمند سازی فرهنگی روستاها را در دستور کار خود قرار دهند.

در ابتدای این نشست بخشدار تخت سلیمان نیز با اشاره به روند رو به رشد اجرای طرح های عمران روستایی گفت:هم اکنون در بخش تخت سلیمان ۳۲ طرح عمرانی در حال اجراست که با بهره برداری از آنها چهره روستاهای این بخش متحول خواهد شد.

صیاد شیرمحمدی افزود:همچنین آسفالت ریزی گسترده راه های روستایی در بخش تخت سلیمان نسبت به سالهای گذشته رشد قابل ملاحظه و چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: علاوه بر آسفالت ریزی جاده دسترسی به مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان ، ده رشته راه روستایی در این بخش آسفالت می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: رشد ، روستا ، تکاب ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.