سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقد کتاب «بند‌های آزاد» در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا برگزار می‌شود

نشست رونمایی و نقد و بررسی مجموعه «بند‌های آزاد (۱)» که به کوشش و گزینش الهه کاشانی جمع‌آوری و منتشر شده، عصر یک‌شنبه ۲۷ تیرماه از ساعت 16:30 در فرهنگ‌سرای ابن‌سینا تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این آیین با حضور، حمیدرضا شکارسری، شهرام میرشکاک، اصغر علی کرمی منتقدین شعر و ادبیات و با اجرای محمدرضا حبیبی و با حضور شاعرانی که اشعارشان در این مجموعه چاپ و منعکس شده برگزار می‌شود.
 
مجموعه «بندهای آزاد» منتخبی از اشعار ۱۵ نفر از شاعران معاصر به‌همراه معرفی شخصی و نگاهی بر شعر این شاعران است که با هدف پاسخگویی به سوالی مبنی بر این‌که آیا محل زندگی شاعر و آموزه‌های اولیه او در شعرش تاثیر‌گذار هست یا خیر، توسط الهه یک‌کلام کاشانی گزینش و منتشر شده‌است.
 
کاشانی در مقدمه کتاب با اشاره به هدف خود از چینش مجموعه یادآوری می‌کند: به این منظور ابتدا ۱۰ شاعر از یک کانون شعری و یک شهر و ۵ شاعر از شهری دیگر انتخاب کردم و از هر شاعر ۱۰ شعر را بررسی کردم و پاسخ قطعی به این سوال نسبی را بر عهده مخاطب قرار دادم.
 
وی هدف دیگر خود از این انتخاب را معرفی شاعران مناطق مختلف به یکدیگر اعلام کرد و گفت: در بندهای آزاد (۲) شاعران پراکند‌ه‌ از شهرهای بیشتری انتخاب شده‌اند.
 
بندهای آزاد (۱) مجموعه گزینش شده ۱۵۰ شعر از ۱۵ شاعر، در قالب‌های آزاد(نو و کلاسیک) است که به کوشش و گزینش الهه کاشانی، توسط انتسارات شالان در ۱۴۴ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۵ هزار تومان در اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری منتشر شده است.
 
فرهنگ‌سرای ابن‌سینا در شهرک غرب، انتهای خیابان ایران زمین، روبروی بیمارستان بهمن و کنار شهر کتاب قرار دارد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.