سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

بی مسئوليتی با دریافت حقوق نجومی

نماینده ولی فقیه در فارس خواستار عكس‌العمل قاطع دولت در مقابل نشست پاريس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آيت‌الله اسدالله ايمانی در خطبه‌های نماز جمعه 25 تيرماه با بیان اینکه هر مقام و موقعيتی كه افراد كسب می كنند، در مقابل مسئوليتی متوجه آنان خواهد بود، افزود: امروز بايد به موضوع مسئوليت و مسئوليت پذيری توجه ويژه داشته و بدانيم كه همه عنايات و بركات خداوندی به انسان در اين عالم، بی حساب و كتاب نيست.
 وی اظهار کرد: قدرت و ثروت از نعمات خداونداست و در مقابل آن افراد بايد مسئوليت‌پذير باشند، چرا که اين حقوق‌های عجيب و ارقام نجومی مطرح شده در رسانه‌ها، نشان از بی مسئوليتی است، اگر مسئوليت‌پذير بودند اين كارها را نمی‌كردند و چنين برخوردهايی را با مسئوليت خود نداشتند.
 آيت‌الله اسدالله ايمانی ادامه داد: اين قدرت و ثروت براي آن نيست كه فرد هرچه دلش خواست انجام دهد، اگر خداوند ثروتي به كسی داد بايد ديگران هم از آن بهره‌مند شوند و اگر احترامی پيدا كرد، در مقابل جامعه مسئول است.
امام جمعه شيراز در خطبه دوم نماز ضمن اشاره به آيه 118 سوره مباركه آل‌عمران و تاكيد براينكه خداوند در اين آيه خطاب به مومنان شيوه مواجهه با دشمنان را تذكر می دهد، گفت: خداوند در اين آيه براي معرفی دشمنان خصوصيت‌هايی را بيان مي‌كند، اول اينكه آنان به هيچ شكلی حاضر نيستند شما روز خوش ببينيد، دوم اينكه اين جمعيت دوست دارند شما همواره گرفتار باشيد و سوم اينكه آنچه بر زبان آورده و در رسانه‌هايشان مطرح می‌كنند بخشی از نكات درونی آنان است.
وي افزود: براساس اين آيه شريفه دشمنان آنچه مخفی كرده و تنها در مجامع خصوصی بيان مي‌كنند را نسبت به مسلمانان بسيار خطرناك‌تر از آنچه در دلشان و بر زبانشان است جاری خواهند ساخت، لزوم هوشياري در مقابل دشمنان را مورد تاكيد قرار داد.
آيت‌الله ايماني اضافه كرد: آنچه روزهای اخير در پاريس اتفاق افتاد و نمايندگان كشورهای غربی و ورشكستگان سياسی اروپايی و غربی و چهره‌هايی از كشورهای عربی در جمع گروه و جمعيتی به نام سازمان منافقين حضور پيدا كردند، نشان از دشمنی دشمنان دارد و منافقین مسئول خون ریخته شده 17 هزار ايرانی قربانی ترور هستند.
امام جمعه شيراز نشست پاریس که شركت كنندگان در آن در مورد براندازی نظام اسلامی ايران حرف زده‌اند را نشان دهنده دشمنی آنان با ايران اسلامی دانست و افزود: این نشست نشان‌دهنده ورشكستگی شديد آمريكا و اروپا و كشورهای منطقه در برابر ايستادگی و مقاومت ملت ايران است و این باصطلاح مجاهدين خلق كه روزی به نام خدا و خلق ايران خود را مطرح می‌كرد امروز كارش به‌جايي رسيده كه يك عرب ورشكسته بايد از آنان حمايت كند و اين اوج بدبختی است.
امام جمعه شيراز خطاب به مسئولان كشور گفت: اگر در ايران يك گروه مخالف كشور فرانسه چنين ميتينگی برگزار و از براندازی دولت فرانسه سخن می‌گفت، فرانسه و آمريكا و اروپا چه بلوايی در جهان برپا می‌كردند؛ آيا ما در مقابل اين جمعيت ورشكسته كه دم از براندازی نظام می‌زند، چه كرده‌ايم؟ چرا عكس‌العمل مناسب را نشان نمی‌دهيم، چرا توی دهان گستاخان نمی‌زنيم، براندازی مورد بحث آنان بوده نه يك نقد.
اسدالله ایمانی با اشاره به 26 تيرماه، سالروز تاسيس شورای نگهبان به فرمان حضرت امام(ره)، به وظايف و اهميت و جايگاه اين نهاد اشاره و اضافه كرد: در ميان نهادهای شكل گرفته در انقلاب اسلامی، شايد يكی از نهادهايی كه بيشترين تهمت‌ها و افتراها و هجمه‌ها را شاهد بوده، همين شورای نگهبان است.
وی علت وارد شدن تهمت‌ها و هجمه‌ها را در خطر قرار گرفتن منافع برخی افراد و گروه‌ها به واسطه تصميمات شورای نگهبان عنوان و اضافه كرد: در اين سال‌ها هرچه هجمه داشتند امام و رهبری و خيرانديشان از شوراي نگهبان حمايت كرده‌اند و امروز قوی ترين نهادی كه در مقابل همه عناصر وابسته و غيروابسته ايستاده است همين شورای نگهبان است.
امام جمعه شيراز همچنين با يادآوری اينكه 23 تيرماه سالروز نهايی شدن برجام است، گفت: با گذشت يكسال از برجام، شاهد بدعهدی و پيمان‌شكنی و تهديدهای واضح و تحريم‌های نو از سوی آمريكا و بعضی ايادی آمريكا بوديم و اين نشان می ‌دهد كه دشمن قابل اعتماد نيست.
آيت‌الله ايمانی با بيان اينكه ايستادگی و مقاومت ايران اسلامی عامل بازدارنده در مقابل دشمنان بوده است، گفت: تنها راه مواجهه با آمريكا و دول غربی و اروپايی قدرت‌مندتر شدن ايران اسلامی است و آنان همواره به دشمنی ادامه می دهند مگر زمانی كه از ما بترسند.
وی گفت: دشمنان تا زمانی كه احساس مي‌كنند می‌توانند فشار بياورند و فشارهايشان اثرگذار است، اين اقدام را ادامه می دهند و حرف‌هايی كه بعضی غير آمريكايی‌ها در اين ايام بيان كرده‌اند نشان از توطئه غرب در مقابل ايران است.
آيت‌الله ايمانی از مسئولان خواست كه با هوشياری بيشتر مسائل را دنبال كرده و اجازه ندهند در مسائل هسته‌ای و برجام دچار ضعف و سستی شويم.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.