سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

فروش مواد روان گردان در آرایشگاه های زنانه

مدیرکل بهزیستی کرمان گفت: متأسفانه در برخی از آرایشگاه‌های زنانه شهر کرمان مواد روان‌گردان برای لاغری و زیبایی فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس صادق‌زاده در مجمع نمایندگان استان کرمان از وجود 57 مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان کرمان خبر داد و گفت: این مراکز سبب شده‌اند دغدغه‌ها در حوزه سالمندان، معلولان و فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست کاهش یابد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه معلولیت متأسفانه در سال چهار تا پنج درصد رشد دارد که در جنوب و شرق استان بیشتر است، گفت: عامل عمده معلولیت‌های ذهنی، ناشنوایی و بینایی در جامعه مسائل ژنتیکی است که می‌توان این معلولیت‌ها را قبل از تولد کودکان با کم‌ترین هزینه برطرف کرد تا جامعه در آینده با بحران روبه‌رو نشود.

صادق‌زاده با بیان اینکه می‌توان غربالگری در حوزه نابینایی را قبل از تولد کودکان با هزینه‌های بسیار پایین انجام داد تا با رشد کودکان نابینا در جامعه مواجه نشویم، تصریح کرد: در شیرخوارگاه مرکز کرمان در هر ماه بین کودک یک روزه یا دو روزه معتاد داریم که مادر قبل از تولد اعتیاد داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تأکید براینکه هنوز نتوانسته‌ایم با وجود همه تلاش‌ها به آرایشگاه‌های زنانه بفهمانیم که مصرف شیشه و مواد روان‌گردان هیچ تأثیری در زیبایی پوست و لاغری ندارد، بیان کرد: متأسفانه در برخی از آرایشگاه‌های زنانه شهر کرمان مواد روان‌گردان در این راستا فروخته می‌شود و علت آن عدم ‌آگاهی مردم حتی افراد تحصیل کرده است.

صادق‌زاده گفت: براساس استانداردها 75 درصد سرانه در زمینه مسائل روحی و روانی هزینه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه موضوعات اجتماعی و سلامت اجتماعی در کشور متولی ندارد و کسی که بتواند برنامه‌ریزی متعددی برای آن انجام دهد وجود ندارد، گفت: مجلس باید پیگیر این مسئله باشد.

وی با اشاره به اینکه در دستگاه‌هایی که مأموریت اجتماعی دارند اعتبار وجود دارد اما برنامه وجود ندارد، گفت: اگر برنامه باشد پول در جامعه و بخش خصوصی فراوان است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان خواستار حمایت نمایندگان استان از قانون جامع حمایت از معلولان شد و گفت: این قانون بخش وسیعی از حقوق معلولان را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

صادق‌زاده از انعقاد تفاهم‌نامه در زمینه معاینات غربالگری بینایی برای کودکان سه تا 6 سال، غربالگری شنوایی نوزادان و مشاوره ژنتیک برای زوجین توسط بهزیستی استان کرمان با دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و گفت: در هیچ استانی در این زمینه‌ها تفاهم‌نامه‌ای منعقد نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به ارتقاء اورژانس‌های استان کرمان تصریح کرد: سطح کمی اورژانس‌های اجتماعی استان کرمان پایین است که در سال گذشته پیگیری‌هایی انجام شد اما موفق به ارتقا آن‌ها نشدیم ودر هر شهرستان استان اورژانس اجتماعی سطح یک داده شود، بسیاری از مسائل اجتماعی حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه آب‌درمانی استان کرمان در دولت هشتم ارائه و پذیرفته شد، گفت: 3 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد که 1.5 میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص داده شده و ساختمان آن 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود 400 میلیون تومان برای تکمیل ساختمان نیاز است.

عباس بلندی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه موضوع شیوع آسیب‌‌های اجتماعی در کشور زیبنده نیست، اظهار داشت: رسیدگی به مسائل اجتماعی در کشور ما بسیار مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی به سن زیر 15 سال رسیده است، گفت: تنها 10 شهرستان استان کرمان دارای اورژانس اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: عزم جدی در راستای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان می‌طلبد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.