سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق قریب‌الوقوع رویای بشر؛

تصور نقطه‌ای از جهان و رسیدن به آن در 4 ساعت!+ تصاویر

یک موتور موشکی رویایی ساخته شده است که انسان را در مدت تنها چهار ساعت به هر نقطه‌ای از جهان می رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،وب سایت تلگراف در این گزارش سوالی را مطرح می کند: آیا می توانیم به زودی با پروازهای طولانی مدت خداحافظی کنیم؟ یک شرکت برای تحقق این رویا اقداماتی جدی و مهم انجام داده است. شرکت «Reaction Engines» آکسفورد (آر ای ال) اعلام کرد کمک مالی 10 هزار پوندی از آژانس فضایی اروپا دریافت کرده تا روی طرح انقلابی خود با نام موتور موشکی هوا تنفسی یا (SABRE) کار کند.

این موتور که برای فضاپیماها بخشی حیاتی است، هم در جو زمین و هم در فضا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر کمک مالی مذکور، دولت انگلیس 60 میلیون پوند به ساخت SABRE اختصاص داده است. مدیر (آر ای ال) اعلام کرد: « کمک مالی اخیر ما را وارد مرحله جدیدی می کند که در آن SABRE را راه اندازی می کنیم.»

درواقع این مبلغ به شرکت آر ای ال این امکان را می دهد که آزمایش های زمینی موتور را آغاز کند. اگر این شرکت اثبات کند که موتور عملکرد خوبی دارد می تواند توسعه یک فضاپیما را نیز آغاز کند. این فضاپیما قابلیت جابجایی انسان و محموله و قرار دادن آنها در مدار را دارد. از مشخصه های این فضاپیما این است که نیازی به حمل سوخت اضافی ندارد و از اکسیژن موجود در جو استفاده می کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.