سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

6 خبر از دنیای مربیگری در کشتی:

قهرمانان درجه مربیگری ملی دریافت می کنند

قهرمانان دارای عناوین در رقابت های آسیایی، جهانی و المپیک درجه مربیگری ملی دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به مصوبه کمیته مربیان، قهرمانانی که دارای عناوین قهرمانی آسیا و جهان (نفرات اول تا سوم) و مدال برنز و نقره المپیک در رده سنی بزرگسالان، در كشتي هاي آزاد و فرنگی و کشتی های سنتی (صرفاً مسابقاتی که زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی برگزار شده است) اعم از اقايان و بانوان، هستند، دارای درجه مربيگري ملی بصورت افتخاری مي باشند.  
قهرمانان مذکور در صورتی که تمایل به فعالیت در عرصه مربیگری داشته باشند، می باید در کارگاه آموزشی که در این خصوص ،از سوی انستیتو بین المللی کشتی برگزار خواهد شد، حضور داشته و گواهینامه گذراندن کارگاه فوق الذكر را اخذ نمایند.فعالیت این افراد در حوزه مربیگری منوط به گذراندن کارگاه آموزشی فوق الذکر می باشد.
قهرمانان صاحب مدال طلاي المپيك نيز بصورت افتخاري درجه ممتاز ملي دريافت كرده، اما براي فعاليت در امر مربيگري، نيازمند گذراندن كارگاه آموزشي فوق الذكر مي باشند. (امتياز مذكور مشمول رييس فعلي فدراسيون كشتي نخواهدبود.)
جلسه کمیته مربیان فدراسیون کشتی با حضور اعضاء روز سه شنبه 22 تیرماه برگزار شد.
 
کلاس های کنترل مربیان هر سه سال یکبار برگزار می شود

با توجه به مصوبه سمينار هیات های کشتی استان هاي كشور، برگزاری کلاس های کنترل بعد از سال 95 ، هر 3 سال یکبار انجام می گردد. بر این اساس، کلاس هاي کنترل بعدی در سال 98 برگزار خواهد شد.
 
این موضوع در جلسه کمیته مربیان فدراسیون کشتی در روز سه شنبه 22 تیرماه جزء مصوبات قرار گرفت.

درجه مربیان کشتی ملی و ممتاز ملی شد
 
بنا بر مصوبه کمیته مربیان، به منظور انسجام و یکپارچگی مضاعف در وضعیت مربیان ملی کشور، هم چنين كاهش مراحل غيرضروري و هزينه هاي مالي و فني مترتب بر آن، درجه مربيان ملي، از سه درجه( درجات سه، دو، و يك) به دو درجه(ملي و ممتاز ملي) تقليل يابد.
از اينرو پس از انجام کلاس های کنترل مربيان در سال 95، براي کلیه مربیان دارای درجه دو و سه ملی ، دفترچه مربيگري ملي، و براي مربیان دارای درجه یک ملی، دفترچه مربيگري ممتاز ملی صادر مي شود.، همچنین از این به بعد کلیه کلاس های استاژ، برای اخذ مدرک مربیگری ملی خواهد بود.  
ضمناً بمنظور اولويت بخشي به جايگاه مربيان درجه دو ملي حاضر، در اولین دوره کلاس های ارتقاء درجه مربيان ملی به ممتاز ملی، صرفاً مربیانی می توانند شرکت کنند، که برمبناي اخرين كلاس كنترل مربيگري ذيربط، دارای سابقه مربیگری درجه 2 ملی بوده باشند. موضوع این بند از صورتجلسه مشمول کلیه مربیان فعال در کشتی های آزاد، فرنگی و سنتی اعم از آقایان و بانوان می باشد.
 
کلاس کنترل مربیان درجه 3 کشور برگزار می شود

 با توجه به مصوبه کمیته مربیان، با توجه به اینکه برخي از مربیان درجه 3، در سال 94 موفق به اخذ درجه قبولی نشده اند(به دلایلی چون ناآمادگي فني و نظري، ويا جدي نگرفتن برگزاري كلاسهاي كنترل و ياعدم حضور در کلاس کنترل)، از چرخه فعاليت قانوني در عرصه مربیگری خارج می شوند، به عنوان یک فرصت ویژه، برای آخرین بار، در سه ماهه سوم سال جاری، بتوانند مجدداً در کلاس های کنترلي كه در سال 95 فقط براي اين عزيزان تشكيل مي شود، شرکت کرده، و در صورت اخذ نمره قبولی به فعالیت قانونی خود ادامه دهند.
 
منابع نظری، برنامه های عملی و تاریخ کلاس های مذکور متعاقباً اعلام می گردد .

مربیان بالای 60 سال نیازی به حضور در کلاس های کنترل ندارند

كليه مربیان بالای 60 سال كشوراعم از فعال و غير فعال، احتیاجی به حضور در کلاس های کنترل مربیان ندارند و با همان درجه مربيگري ملي خود در زمان بازنشستگي، بازنشسته می شوند.  
 
بر اين اساس، کلیه مربیان بالای 60 سال، که در سال 94 در کلاس هاي کنترل مربیان شرکت نکرده اند، با همان درجه خود بازنشسته خواهند شد.

مربیان بالای شصت سال می توانند در باشگاهها مربیگری کنند

با توجه به مصوبه کمیته مربیان فدراسیون کشتی، مقرر گردید با توجه به ارزیابی های به عمل آمده، مربیان دارای دفترچه مربیگری در کشتی آزاد و فرنگی و کشتی های سنتی، که بنا به تشخیص هیات کشتی استان، به لحاظ جسمی برای انجام فعالیت های مربیگری، واجد شرایط می باشند، بتوانند در باشگاه های کشتی مربيگري کنند، و از اين طريق، تجربیات خود را به مربیان جوان انتقال دهند.  
 
بدیهی است حضور مربيان استانها در موقعیت کوچینگ و هدایت کشتی گیران استانی در کلیه مسابقات داخلی، به دلیل فشارهای روانی و فیزیکی خاص کوچینگ، مطابق ضوابط اعلامي پيشين، صرفاً توسط مربیان واجد شرایط زیر 60 سال می باشد.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.