سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

18 طرح عمرانی در هفته بهزیستی در خراسان جنوبی افتتاح می شود

مدیر کل سازمان بهزیستی استان خراسان جنوبی از افتتاح 18 پروژه به مناسبت هفته بهزیستی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مدیر کل خراسان جنوبی سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 15 درصدی اجرای طرح ها در سال جاری گفت: همزمان با هفته بهزیستی 18 پروژه شامل مراکز و کلینیک‌های مختلف خدمات و 7 واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر عزیزی مهمترین عملکردهای بهزیستی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها  را ، غربال گیری ، تشخیص و مداخله زود هنگام  شنوایی نوزادان ، شیرخواران و  پیشگیری از بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک  در 726 مرکز برشمرد .

وی افزود : از جمله اقدامات در حوزه آسیب های اجتماعی ، آموزش مهارت های زندگی پیش از ازدواج و زندگی خانواده ،  درمان ، بازتوانی و کاهش آسیب های اعتیاد و همچنین پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور در محیط های کار، شهری و روستایی در 154 پایگاه  است .

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به رتبه اول در پوشش دهی برنامه غربالگیری بینایی و شنوایی و آگاه سازی در سال گذشته را کسب کرد ، گفت : اجرای طرح پایلوت غربالگیری شنوایی کودکان پیش دبستانی (3تا 5 سال) و غربال 500 کودک در شهرستان بیرجند و انجام مشاوره قبل از ازدواج برای 1هزار و 450 زوج در شهرسان بیرجند ، قاین ،درمیان و سربیشه انجام شده است.

انتهای پیام /غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.