سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

بیش از 8000 دانش آموز استان خود را درکنکور محک می زنند

آزمون کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها در سال 95 همزمان با سراسر کشور ساعت هشت صبح روز پنجشنبه در چهار حوزه امتحانی در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان؛نماینده آزمون های سازمان سنجش در دانشگاه سمنان گفت: اکنون آزمون کنکور سراسری در رشته های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در نوبت صبح آغاز شده است و آزمون رشته هنر در نوبت عصر امروز برگزار می شود.

پرویز ملک زاده ادامه داد: آزمون کنکور سراسری سال 95 در رشته علوم تجربی در نوبت صبح فردا، جمعه بیست و پنجم تیر و آزمون رشته زبان های خارجی در نوبت عصر فردا برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال 95 در استان سمنان هشت هزار و 685 داوطلب حضور دارند که نسبت به سال گذشته حدود 2 درصد کاهش دارد، خاطرنشان کرد: همانند کشور، حدود 60 درصد از داوطلبان را خانم ها و 40 درصد را آقایان تشکیل می دهند.
ملک زاده با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال 95 در استان سمنان در چهار حوزه اصلی امتحانی سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، گفت: در حوزه امتحانی سمنان سه هزار و 131 داوطلب، در حوزه امتحانی شاهرود سه هزار و 425 داوطلب، در حوزه امتحانی دامغان هزار و 247 داوطلب و در حوره امتحانی گرمسار 882 داوطلب با دیگر داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه های کشور رقابت می کنند.
ملک زاده اضافه کرد: داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده اند، باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد، نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم(گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی) اقدام کنند.
نماینده آزمونهای سازمان سنجش در دانشگاه سمنان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار الزامی است.
انتهای پیام /ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.