سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

فعالیت 20 مرکز فراگیر کودکان استثنایی در کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: 20 مرکز فراگیر کودکان استثنایی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ علیرضا حاجیان‌زاده در جمع خبرنگاران در خر‌م‌آباد با اشاره به سابقه 50 ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: عمده برنامه‌های کانون بهینه‌سازی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با روش خاص مبتنی بر مطالعه و کتابخوانی است.
 
وی تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در سراسر کشور 942 مرکز اعلام کرد و گفت: از این میان 150 مرکز سیار است که به روستاهای دوردست با مجهز شدن به کتابخانه و مربیان دلسوز به کودکان امکانات ارائه می‌‌دهند.
 
این مسؤول اضافه کرد: بچه‌هایی که نمی‌توانند از مراکز کانون استفاده کنند می‌توانند از طریق مراکز پستی از خدمات کانون بهره‌مند شوند.
 
حاجیان‌زاده با اشاره به راه‌اندازی مراکز فراگیر برای کودکان استثنایی افزود: برای کودکانی که دارای شرایط ویژه‌ای مانند ناشنوایی، نابینایی و ناتوانی ذهنی هستند جهت ایجاد عدالت آموزشی و فرهنگی 20 مرکز فراگیر در سطح کشور راه‌اندازی شده است و تلاش می‌شود که تا پایان سال جاری تعداد این مراکز توسعه یابد.
 
وی در خصوص جذب نیرو و ساختمان‌های نیمه‌کاره مراکز کانون در استان لرستان، یادآور شد: جذب نیرو تنها از طریق سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت صورت می‌گیرد و طبق برنامه در صورت توسعه مراکز نیروهای جدید نیز جذب می‌شود و برای اتمام ساختمان‌های نیمه‌کاره پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
انتهای پیام /ا
 
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.