سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

دلایل عدم استقبال واحدهای صنعتی کردستان از تسهیلات دولتی بررسی شود

استاندار کردستان نسبت به عدم استقبال واحدهای صنعتی تعطیل، راکد و نیمه فعال استان از طرح حمایتی دولت و سامانه بهین‌یاب انتقاد کرد و گفت: باید دلایل عدم استقبال واحدهای صنعتی استان از حمایت‌های دولتی بررسی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کردستان، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به آماری که در خصوص ثبت نام واحدهای صنعتی استان در سامانه ارائه تسهیلات بانکی وجود دارد، باید به نکات مختلفی توجه کرد.
 
وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که یا تمایلی برای ادامه کار و فعال‌کردن واحدهای تعطیل استان وجود ندارد و یا واحدهای صنعتی استان مشکل دیگری غیر از مشکلات مالی و سرمایه در گردش دارند، لذا باید این مشکلات احصا شود.
 
استاندار کردستان تصریح کرد: باید به فراخور مشکل به واحدهای صنعتی کمک کنیم و اگر آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که راه‌اندازی مجدد هیچ توجیهی ندارد، باید امکانات و زیرساخت‌های موجود را در اختیار واحدهای دیگر قرار دهیم.
 
زاهدی افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده برای استان کردستان 4 هزار و 200 میلیارد ریال سهم اعتباری درنظر گرفته‌اند که 2.3 درصد کل اعتبارات کشور را شامل می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش ثبت‌نامی‌های استان این مبلغ نیز افزایش خواهد یافت و مسوولان کشوری اعلام کرده‌اند که برای کردستان سقف محدودیتی در نظر نمی‌گیریم.
 
استاندار کردستان با بیان اینکه سهم ثبت‌نامی‌ها در استان هم‌اکنون 1.3 کل کشور است، گفت: باید بررسی شود که چرا واحدهای صنعتی استان در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند.
 
زاهدی در پایان از بانک‌های عامل استان خواست که زمینه را برای تسریع امور فراهم کنند و صنایع استان را برای بهره‌مندی از این فرصت یاری نمایند.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.