سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب در کنکور سراسری استان

16 هزار و 533 داوطلب آزمون کنکور سراسری در استان مرکزی برای ورود به دانشگاه ها با هم رقابت می کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک و نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمون سراسری سال 95 در استان مرکزی گفت: 16 هزار و 533 داوطلب آزمون کنکور سراسری این استان در پنج گروه آزمایشی همزمان با سراسر کشور با یکدیگر رقابت می کنند.
دکتر جعفری افزود: آزمون کنکور سراسری همزمان در 11 شهرستان استان مرکزی در 24 و 25 تیر ماه جاری در رشته ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر برگزار می شود.
وی گفت : 10 هزار و 99 نفر از داوطلبان آزمون کنکور سراسری سال جاری استان مرکزی را زنان و شش هزار و 434 نفر آنان را داوطلبان مرد تشکیل می دهند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک ، بیشترین شرکت کننده را متعلق به گروه آزمایشی علوم تجربی و کمترین داوطلب را در رشته هنر عنوان کرد.
دکتر جعفری گفت: دو هزار و 791 نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، هشت هزار و 761 نفر علوم تجربی، دو هزار و 522 نفر علوم انسانی، یک هزار و 714 نفر زبان و 745 نفر در گروه آزمایشی هنر در استان مرکزی در آزمون سراسری شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه 9 هزار و 177 نفر از کل داوطلبان استان مرکزی را مربوط به شهرستان اراک افزود : این افراد بر اساس اعلام سازمان سنجش در هشت حوزه امتحانی این شهرستان با یکدیگر به رقابت می پردازند که سه هزار و 559 نفر آنان را داوطلبان مرد و پنج هزار و 618 نفر را زنان تشکیل می دهند.
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک گفت : آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه(24 تیرماه) و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز عصر روز جمعه (25 تیر ماه)برگزار می شود.
نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمون سراسری سال 95 در استان مرکزی به داوطلبان توصیه کرد: از همراه داشتن هرگونه وسایل اضافه از جمله تلفن همراه بر سر جلسه امتحان خودداری کرده و در هنگام مراجعه مداد مشکی نرم، پاک کن، کارت ورود به جلسه و کارت ملی یا شناسنانه عکس دار همراه داشته باشند.
دکتر جعفری گفت: همراه داشتن تلفن همراه در هنگام امتحان حتی به صورت خاموش نیز تخلف بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود.
وی، به داوطلبان آزمون کنکور سراسری 95 استان مرکزی گفت : در روزهای اخیر برخی از افراد و موسسه های سود جو با نزدیک شدن به زمان آزمون سراسری و انتخاب رشته با سوء استفاده از نام و عنوان مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور و با معرفی خود به عنوان مشاور ارشد سازمان سنجش آموزش کشور در شهرهای مختلف کشور اقدام به تبلیغات گسترده و فریب داوطلبان و خانواده آنان کرده ند که این سازمان ضمن رد ادعای این افراد و موسسه ها اعلام می کند مسئولان، کارشناسان سنجش کشور همکاری با هیچ موسسه ندارند و افراد نام برده در تبلیغات موسسه ها فاقد ارتباط و همکاری با این سازمان هستند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دانشگاه ، کنکور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.