سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

خسارت شدید سیل و تگرگ در مراتع و عرصه های ملی ماکو

مجموع خسارت وارده مرتع درجه یک منطقه برآورد می گردد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،به گفته ی مهندس حسنعلیزاده رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ماکو سیل وتگرگ سه روز پیش که در ماکو اتفاق افتاد خسارتهای قابل توجهی را به مراتع این شهرستان وارد کرد و مراتع دامداران در این شهرستان دچار آسیبهای جدی شدند .

وی افزود: مقارن ساعت 14:30 روز یکشنبه مورخه 20/4/95 با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غربی شهرستان ماکو و از محدوده شهرستان چالدران به ییلاقات حاج سیدعلی ، مصطفی قلعه سی و قرمزی داش شهرستان ماکو و ریزش شدید تگرگ که اندازه و حجم آنها بزرگتر از تگرگهای معمولی بود ، عشایر و دامهای در حال تعلیف در مراتع با خسارت و آسیب مواجه گردیدند. با توجه به میزان مدت بارش و شدت بارش (که با پرس و جو از عشایر حاضر در صحنه و مشاهده میدانی کارشناسان اداره که بلافاصله از وقوع تگرگ به محل عزیمت و جویای حال عشایر گرامی و برآورد خسارات وارده بودند، مشخص شد .

میزان خسارات ناشی از تخریب و فرسایش در محدوده و هزینه های احیاء مراتع حدود 5 میلیارد ریال بر آورد می گردد. مجموع خسارت وارده مرتع درجه یک منطقه 7161250000 ریال برآورد می گردد.

مضافاً در این بارش بیش از 50 سیاه چادر عشایر آسیب کلی یا جزئی دیده و همچنین تعداد زیادی از گوسفندان عشایر بعلت شدت ضربات تگرگ که اندازه آنها بسیار بزرگ بود تلف و یا آسیب دیدند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خسارت ، مراتع ، ماکو ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.