سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضیان در نطق میان‌دستور:

مجلس چشم بیدار نظارت بر فیش‌های حقوقی است

نماینده مردم قائمشهر گفت: مجلس می‌تواند چشم بیداری برای نظارت بر فیش های حقوقی نامتعارف باشد.

به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان عبدالله رضیان نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی اظهار داشت: مجلس می‌تواند چشم بیداری برای نظارت بر این امر باشد و با وضع قوانینی مناسب و حضور نمایندگان به عنوان ناظر بر این امور احاطه داشته باشند.

وی افزود: امروزه امنیت کشور و شهروندان و مراکز اقتصادی و صنعتی توسط گروه‌های تروریستی داخل و خارج و با حمایت آمریکا و اسرائیل و عربستان و دشمنان ریز و درشت نشانه رفته و دقت دستگاه‌های بصیر و هوشیار اطلاعاتی و امنیتی و نظارتی می‌طلبد و نیاز به هوشیاری مردم نیز برای مقابله با این امر را دارد تا حوادثی مثل موضوع کرمانشاه و ترور مسئولین پیش نیاید.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولین در این اندیشه باشند که مازندران استانی برخوردار از نعمات و مردمانی غنی است کشاورزی که قطب اقتصادی مازندران را تشکیل می‌دهد اما تراکم جمعیتی بالا و مقدار زمین تحت مالکیت هر کشاورزی به اندازه‌ای نیست که اقتصاد کشاورزی بتواند درآمد آن کفاف برای اداره خانواده داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی اقتصاد، معیشتی نیست و از طرفی مشکل آب، هزینه تولید شامل سم، کارگر و ابزار آلات کشاورزی مشکل عرضه محصول به بازار و دخالت دلالان جز دغدغه و بی‌صرفه بودن کشاورزی حاصلی برای کشاورز نمی‌ماند.

رضیان افزود: صنعت و صنایع وابسته به کشاورزی شامل تولید دام و طیور و لبنیات و آبزیان و چه صنایع دیگر در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و تقریبا نابود شده‌اند و ظرفیت 15 درصدی در حال فعالیت نیز نیاز به حمایت جدی دارد که در سال اقتصاد مقاومتی تاکنون این رکود برطرف نشده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های فراوان در این استان ادامه داد: مازندران بارندگی‌ فراوانی دارد اما عدم ایجاد ذخیره گاه و سد مناسب و عدم ایجاد شبکه آبرسانی از سد البرز موجب نداشتن آب در این فصل گرم سال چه برای کشاورزی و چه برای شرب و استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در شهرستان‌های قائم شهر و جویبار که نبود اعتبارات مناسب موجب ایجاد بحران در این شهر شده است.

نماینده مجلس قائم شهر ادامه داد: مسلما وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه باید توجه و عنایت بیشتری برای تأمین اعتبار این شهر نماید و افزایش ظرفیت برنامه ششم می‌تواند در رفع بحران برای این شهر مفید باشد.

وی ادامه داد: مازندران رتبه اول تولید مرکبات در کشور را دارد که می‌تواند با صادرات ضرورت توسعه محصولات کشاورزی و احداث صنایع تبدیلی را داشته باشد. فلذا تعامل بین وزارت‌خانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن باعث کمک به اقتصاد کشور و مردم منطقه خواهد بود.  صنایع نساجی قطب اقتصاد شهرستان قائم شهر بوده و لکن واگذاری نادرست بخش خصوصی باعث نابودی این صنعت در شهرستان شده و امروزه چیزی از آن به جای نمانده است.

 نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دولت‌های مختلف وعده‌های زیادی برای رفع مشکلات شهر ما داده‌اند اما چیزی عاید مردم نشده و فقط بی‌اعتمادی و سودجویی را تداعی می‌کند و بیکاری فرزندان درد کهنه مردم شهر ما شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، صحن ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.