سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

چالش‌های درونی نوجوانی در سریال انیمیشنی به تصویر در می آید

یکی از نویسندگان انیمیشن «گردان دوست داشتنی من» از نهایی شدن متن این اثر تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: این سریال قرار است درگیری های درونی یک نوجوان را در هر فضایی ترسیم کند.

فیروزه  جوانمرد نویسنده سریال انیمیشن «گردان قاطرچی ها» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ویژگی‌های داستان این اثر توضیح داد: داستان «گردان قاطرچی‌ها» از جایی شروع می‌شود که یک مجروح جنگی به نام یوسف دوباره به فضای جبهه بر می‌گردد و این پیش فرض را دارد که سلامتی اش را در راه جنگ از دست داده و حالا باید صاحب موقعیت و سمتی شود. او دلیل مجروحیت خود را هم به زعم خود حرکتی دلاورانه می داند در حالی که در واقعیت این طور نیست. با این وجود یوسف ضد قهرمان نیست و این سریال قرار است درگیری های درونی یک نوجوان را در هر فضایی ترسیم کند.

وی درباره آخرین وضعیت نگارش این سریال نیز ادامه داد: فیلمنامه این سریال در حال نهایی شدن است و تا دو- سه هفته آینده کامل می شود. «گردان دوست داشتنی من» 50 قسمت 20 دقیقه ای دارد، فضای آن نسبتا شاد است و مخاطبان گروه سنی نوجوان را در بر می گیرد. چراکه شخصیت اصلی داستان یعنی یوسف هم خود 17 سال دارد و با چالشی درونی مواجه است که می خواهد به دنبال خودش را ثابت کند. 

جوانمرد ادامه داد: این سریال توسط جمعی از نویسندگان موسسه سفیر سیمرغ نوشته می‌شود که اکنون سریال انیمیشن «جای بچه ها نیست» را هم به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی می‌نویسند. با این تفاوت که «جای بچه ها نیست» مخاطبان کم سن و سال تری را پوشش می دهد و مناسب نوجوانان 11 تا 14 ساله است.

وی در خصوص مراحل پژوهش و نگارش «گردان دوست داشتنی من» گفت: پژوهش کار در آذر ماه سال 94 آغاز شد و نگارش از اواخر بهمن ماه ادامه یافت. سیناپس و سکانس لیست همه قسمتها به اتمام رسیده و در حال حاضر مشغول مراحل تکمیلی فیلمنامه که شرح صحنه و دیالوگ‌نویسی است، هستیم. روند کار از ابتدا مشخص شد و جلسات متعدد نگارش به شیوه کارگاهی با حضور نویسندگان و مشاوران پیش رفت. این شرایط ذهن نویسنده را در داستان پردازی باز می کند.

جوانمرد در پاسخ به این که آیا همچون آثار نمایشی رئال هدف انتقادات به کیفیت یک اثر در انیمیشن نیز متوجه فیلمنامه آن هاست یا نه، عنوان کرد: به نظرم بخش عمده ای از مشکلات انیمیشن هم ناشی از متن این آثار است. زیرا متن همیشه پایه و زیر بنای یک مجموعه، سریال، فیلم کوتاه است و انیمیشن نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما ضعف فیلمنامه هم خود از زیر بناهایی نشات می گیرد که منجر به آن می شود به نظرم در ارزیابی کیفیت کارها باید این زیربناها مورد نقد قرار بگیرد.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.