سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادیانی در نطق میان‌دستور:

استفاده نمایندگان از ابزار نظارتی پارلمانی کم رنگ است

نماینده مردم قائمشهر گفت: دستگاه نظارتی در کشور مجلس است که استفاده نمایندگان از ابزار نظارتی پارلمانی کم رنگ است.

به گزارش خبرنگارمجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید علی ادیانی نماینده قائم شهر و سوادکوه در نطق میان دستور امروز مجلس اظهار داشت: مجلس دهم در شرایطی  کارش را آغاز کرد که کشور با وجود برکات الهی و پایمردی ملت غیور ایران و رهبری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری متاسفانه با پدیده‌های تهدید‌آفرین همچون رکود اقتصادی، اشرافی‌گری، شبیخون فرهنگی و مواردی از این دست روبرو است.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در ادامه در مورد علت بوجود آمدن این مولفه تهدید‌آفرین افزود: بسیاری از مولفه‌های تهدید‌زا معلول ضعف نظارت یا عدم کفایت دستگاه‌های نظارتی و فساد وزرا می‌باشد که این مسئله یکی از نشانه‌های زوال هر حکومت است.

وی ادامه داد: بدون تردید مهمترین دستگاه نظارتی در کشور مجلس شورای اسلامی است که با یک نگاه به ادوار گذشته مجلس می‌توان دریافت که استفاده از این نهاد و نمایندگان از ابزار نظارتی پارلمانی در قیاس با تدوین قانون بسیار مهیب و کم رنگ بود به حدی که می‌توان گفت مجلس برای برون رفت از این نقیصه و تقویت بدنه نظارت نیازمند بیمه سلامت نظارت است.

ادیانی در ادامه درباره ویژگی مجلس دهم تصریح کرد: مجلس دهم با عبرت‌گیری از ادوار گذشته به جای گله افزایی و ارائه طرح‌های پیاپی که برخی از انها بوی کهنگی می‌دهد باید در انجام وظایف قانونی خویش در عرصه نظارت در جهت بهبود شرایط کشور و تثبیت اقتدار مجلس طرح‌های جدیدی را ارائه کند.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مورد طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیان داشت: این طرح فاقد پشتوانه علمی و کارشناسی بوده و یکی از مصدایق بی‌توجهی به مولفه‌های زیست محیطی و حقوق دریاها است و در مقطع کنونی هر گونه اقدام عملی در این زمینه مغایر منافع ملی و حقوق استان‌های شمالی کشور است. بنده به رئیس جمهور تذکر می‌دهم تا وزارت نیرو و دیگر دستگاه های اجرایی در اراده فولادین مردم و نمایندگان خطه شمالی کشور قرار ندهند.

وی در مورد ترافیک  جاده‌های شمالی در ایام تعطیل اظهار داشت: ترافیک محورهای شمالی حلابت عید سعید فطر را به کام مسافران و زائران بارگاه امام هشتم به تلخی تبدیل کرد وزارت راه و شهرسازی باید بداند که جاده‌های ارتباطی بین شهرهای شمالی و ترافیک سنگین آنها به نمادی از ناکارآمدی و سوء تدبیر در این وزارتخانه تبدیل شده است.

ادیانی افزود: ما همیشه در این جاده‌ها شاهد حوادث دلخراش هستیم و من به وزیر راه و شهرسازی در صورتی که تا اول مهر 95 مشکلات مالی پیمانکاران و اعتبار پروژه زیرآب به شیرگاه و رفع ترافیک جاده‌ای حل نشود تذکر می‌کنم که به عنوان نماینده مردم از همه ظرفیت‌های مردمی و ابزارهای نظارتی در جهت استیفای حقوق مردم علیه ناکارآمدی وزارت راه و شهرسازی استفاده خواهم کرد.

نماینده مردم قائم شهر و سواد کوه در ادامه در مورد وزارت آموزش و پرورش نیز تصریح کرد: این وزارتخانه یک نهاد حاکمیتی است و دولت و حکومت مکلف به صرف هزینه برای این نهاد مولد ثروت و قدرت در کشور هستند.

ادیانی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: من به مسئولین دلسوز کشور هشدار می‌دهم که در شرایط کنونی جایگاه رفیع معلم و معنویت این شغل شریف دچار رانش شده و توجه به معاش و نظام پرداخت حقوق و مزایا به قشر فرهنگی کشور در قیاس با کارکنان دیگر دستگاه‌های اجرایی دچار ریزش شده و همین باعث شده برخی از فرهنگیان نسبت به برخی از مدیران ارشد کشور بی‌اعتماد شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادیانی ، نماینده ، قائمشهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.