سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان طی تذكری در صحن:

طرح جرايم اقتصادی بعد از يكسال هنوز چاپ نشده است

نماينده طرقبه و چناران گفت: یک سال از تقديم طرح جرایم اقتصادی به هیات‌رئیسه می گذرد اما هنوز چاپ نشده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران طی تذکری در صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه) مجلس براساس ماده ۱۳۱ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: وقتی طرحی داده می‌شود باید در‌‌ همان جلسه به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع شود.

دهقان بیان داشت: در حالی که ما اکنون یک سال است که طرح جرایم اقتصادی را تقدیم هیات‌رئیسه کرده‌ایم و سه هفته‌ است که اعلام وصول نیز شده اما هنوز چاپ نشده است.

وی ادامه داد: محبی‌نیا نماینده تکاب و می‌ان‌دوآب نیز یک ماه است که طرحی به هیات‌رئیسه داده‌اند اما هنوز چاپ نشده است؛ در پاسخ به ما می‌گویند رضایی در اداره قوانین دارند طرح را بررسی می‌کنند.

نماینده طرقبه و چناران خطاب به پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس که ریاست ساعاتی از صحن را برعهده داشت، گفت: اداره مجلس قاعده دارد و طبق قانون اساسی هیچ مرجعی از جمله هیات‌رئیسه مجلس و اداره توانیر می‌تواند طرح را نگه دارد.

دهقان گفت: طرح‌های نمایندگان معمولا در دفتر رضایی در اداره قوانین معطل می‌ماند در حالی که طبق قانون نباید چنین شود.

وی در ادامه با اشاره به ارائه طرحی دو فوریتی در دو هفته پیش به هیات‌رئیسه مجلس درباره مسئله حقوق‌های نجومی نیز اظهار داشت: این طرح دو فوریتی نیز هنوز چاپ نشده است

نماینده طرقبه و چناران خاطرنشان کرد: طرح تحقیق و تفحصی نیز در مجلس گذشته برای همین موضوع از کجا آورده‌اید؟ ارائه دادیم که به تصویب رسید اما از هفته پیش در هیات‌رئیسه مانده است و یکی از اعضای هیات‌رئیسه گفت که قرار است تحقیق و تفحص‌ها ابتدا در هیات‌رئیسه بررسی شود که مبنای قانونی ندارد و باید ظرف ۴۸ ساعت اعلام وصول شود.

پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس در پاسخ به وی گفت: احتمالا در شروع کار مجلس با ازدحام طرح‌ها مواجه شده‌ایم اما ما پیگیری می‌کنیم طرح به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.