سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

دستگیری متخلفان صید ماهی در سردشت

با هوشیاری مأموران یگان حفاظت شهرستان سردشت دو نفر از متخلفان صید ماهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت : در پی گزارش مردمی مبنی بر صید ماهی با موتور برق در اطراف رودخانه زاب سردشت، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ، به محل اعزام شده و مشاهده کردند که چند نفر متخلف که با موتور برق در حال صید غیر مجاز ماهی از این رودخانه هستند.

خالد بایزیدی افزود : متخلفان به محض مشاهده مأموران ، موتور برق را جا گذاشته و با خودرو از محل متواری شدند.

وی اضافه کرد : با تلاش ماموران یگان حفاظت ، متخلفان شناسایی و برای اعمال قوانین زیست محیطی و تشکیل پرونده تخلف به مقامات قضایی معرفی شدند.

گفتنی است ؛ استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی ها می شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی ها ، آنها را با تور از سطح آب جمع آوری می کنند.

شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی ها، دیگر جانداران موجود در آب ها ، مانند مارهای آبی را نیز از بین می برد.

صید غیرمجاز ماهی با جریان الکتریسته یکی از روش های کشتار دسته جمعی ماهیان است که عواقب سوئی را بر مجموعه اکوسیستم آبی در محل صید و خطر برق گرفتگی شدید برای صیادان در پی دارد.

به همین منظور اداره حفاظت محیط زیست با توجه به زیان های غیرقابل جبرانی که دستگاه های الکتریکی در صید ماهی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی و کنار آبزی وارد میکند ، استفاده از آنها را ممنوع اعلام کرده و با متخلفان برابر قانون برخورد می کند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: دستگیری ، متخلفان ، صید ، ماهی ، سردشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.