سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

ساماندهی بازار صفا در خرمشهر نیازمند حکم قضایی

ساماندهی بازار صفای خرمشهر نیاز به حکم قضایی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهردار خرمشهر گفت: بلوار پاسداران محلی مناسب برای جانمایی دستفروشان است.

محمدعلی دوایی‌فر افزود: سد معبر و بحث دست‌فروشان در خرمشهر با توجه به شرایطی که در شهرستان حاکم است، با سایر شهرهای استان متفاوت است.

وی گفت:در اکثر شهرستان‌ها نیاز به رزق‌های عمومی تره و بار و بحث ارزانی قیمت باعث ایجاد دست‌فروشان شده است اما در خرمشهر علاوه بر ارزانی و نیاز به رزق‌های عمومی، بحث بیکاری هم وجود دارد.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه سد معبر توسط دست‌فروشان و بساطی‌ها امری طبیعی است، افزود: شهرداری در راستای سامان‌دهی بازارها و به منظور ایجاد رزق و روزی حتما بحث سامان‌دهی و رفع سد معبر را در شهرستان دنبال می‌کند.

دوایی‌فر گفت: بازار صیف بازاری برای کالا است که کمتر تره و بار در آن وجود دارد، و عمده محل‌های آن ملکی و در اختیار دیگران است و به همین علت نتوانستیم ورود جدی را در بحث سامان‌دهی این بازار داشته باشیم.

وی افزود: برای سامان‌دهی بررسی‌هایی از سوی شهرداری صورت گرفته است و با توجه به نوع کسب، شغل، زادگاه و سوابق دست‌فروشان، سامان‌دهی در 10 نقطه شهرستان صورت می‌گیرد.

شهردار خرمشهر بر لزوم همکاری مالکان بازار صیف در بحث سامان‌دهی تاکید کرد و گفت: شهرداری برای سامان‌دهی بازارهای صیف و صفا نیاز به حکم قضایی دارد و ما امیدواریم مالکان از سامان‌دهی استقبال کنند چون این درخواست و مطالبات مردمی است.

عدم سامان‌دهی بازارها سبب بروز مشکلات فراوانی در بازارها و سطح شهرستان شده است که این امر سبب شده است شهرداری خرمشهر به طور جدی و دقیق وارد مرحله سامان‌دهی بازارها شود.

چهره و فضای هر شهری برای مردم و شهرداری آن شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در خرمشهر با وجود دستفروشان و بساطی‌ها بی نظمی و تخریب فضا و چهره بر شهر حاکم شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.