سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

بهینه سازی سامانه کنترلی و مانیتورینگ پالایشگاه خانگیران

کارشناس ارشد ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از راه اندازی سامانه ی کنترلی و مانیتورینگ دمنده های واحد بازیافت گوگرد این شرکت خبرداد.

 رضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در مشهد افزود: با توجه به اهمیت دمنده های واحدهای بازیافت گوگرد در فرایند تولید پایدار واحد های عملیاتی و حساسیت بالای کنترلی ، این ماشین ها ، نقش کلیدی در فرایند عملیات دارد.

وی اظهارداشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از زیر ساخت های موجود در پالایشگاه باز طراحی و راه اندازی سامانه ی کنترلی با حداقل هزینه، بالاترین کیفیت وبا رعایت استاندارد های جهانی به صورت موفقیت آمیز به اجرا در آمد.

شعبانی تصریح کرد: سامانه قبلی به علت عدم توانایی در استفاده بهینه از پروتکل های ارتباطی و عدم انتقال اطلاعات کنترلی ماشین به اتاق کنترل مرکزی، موجب اتلاف زمان، افزایش هزینه های تعمیراتی و بهره برداری بود که این امر با استفاده از تخصص و دانش فنی کارشناسان ومتخصصان داخلی واحد ابزار دقیق انجام و راه اندازی گردید.

کارشناس ارشد ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران در ادامه به مزایای مورد استفاده در این پروژه که قابلیت پیاده سازی در دیگر واحدها ی صنعتی وعملیاتی را دارد اشاره کرد و بیان داشت: تعمیرات آسان و سریع تجهیزات کنترلی ، بهره برداری بهینه از سیستم کنترل آن، هوشمند سازی سیستم ، مانیتورینگ آنلاین در کنترل مرکزی، افزایش عمر تجهیزات کنترلی از مزایای اجرای این سامانه می باشد.

وی ابرازداشت: این پروژه در چهار فاز شامل تحقیقات و بررسی مدارک، کد نویسی اولیه، فاز شبیه سازی و پیاده سازی عملیاتی انجام شده است.

شعبانی خاطر نشان ساخت: این پروژه با هفت هزار و 500 نفر ساعت کار مداوم انجام شده و بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال صرفه جویی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.