سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار دوحادثه آتش سوزی درمنطقه حفاظت شده کلیلاق زاوه+ تصویر

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فریمان از مهار دو مورد آتش سوزی در منطقه شکار ممنوع کیلاق توسط یگانهای حفاظت محیط زیست فریمان و زاوه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن اکبری نژاد گفت : اولین آتش سوزی که در شامگاه روز پنج شنبه در محدوده منطقه شکار ممنوع کلیلاق واقع در شهرستان زاوه ایجاد شده بود پس از هماهنگی با مدیریت بحران و منابع طبیعی شهرستانهای فریمان و زاوه ،به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فریمان و زاوه مهار شد.

وی افزود:این حادثه آتش سوزی طی چندین مرحله خاموش شد و به علت بادگیر بودن منطقه مدام آتش شعله ور می شد و نهایتاً این اقدامات که از صبح روز جمعه آغا زشده بود، در پایان غروب جمعه به پایان رسید و ماموران محیط زیست با وسایل بیل و آتش کوب آن را مهار کردند.

اکبری نژاد با اشاره به همکاری نیروهای بومی و محلی شهرستان فریمان در مهار آتش گفت: مقدار مراتع آتش گرفته در این مرحله با توجه به برآورد ماموران حدود 20 هکتار است که تماما مرتعی بود و خوشبختانه با تلاش مهار کنندگان از سرایت آتش به اراضی جنگلی ارس جلوگیری بعمل آمد.

وی گفت: در زمان برگشت مأموران از منطقه در همان غروب جمعه متاسفانه یکی از چوپانان منطقه که بصورت غیر مجاز همچنان در منطقه حضور داشت اقدام به روشن کردن آتش کرده و بعلت عدم توانایی در کنترل آتش، آتش سوزی وسیعی را در منطقه نزدیک پاسگاه محیط بانی کله منار سبب شده بود واین موضوع موجب گسترش آتش در مراتع این محل شد و این بار نیز به همت ماموران حاضر در مهار آتش سوزی اول با کمک آتش نشانی شهر قلندر آباد مهار آتش در این منطقه نیز آغاز و این عمل در ساعت01:30 دقیقه بامداد روز شنبه با مهار کامل آتش به پایان رسید.

وی خاطر نشان ساخت عامل انسانی ایجاد این حریق شناسایی و موضوع جهت پیگیری در اختیار منابع طبیعی شهرستان فریمان قرار گرفت تا تحت تعقیب قرار گیرد. اکبری نژآد افزود: این قسمت از مراتع در حوزه استحفاظی شهرستان فریمان و با وسعت حدود 5 هکتار واقع شده است .

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.