سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افت 7 درصدی بهای نفت در بازارهای جهانی

پس از یک دوره ثبات نسبی در بازارهای جهانی، بهای نفت در هفته گذشته حدود 7 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ پس از آنکه اقتصاد آمریکا در ماه ژوئن بیشترین فرصت شغلی را طی 8 ماه گذشته ایجاد کرد و نگرانی‌ها از حملات جدید نیروهای شورشی به زیرساخت‌های نفتی نیجریه افزایش یافت، بهای نفت ابتدا حدود یک درصد یا بیشتر افزایش یافت.

اما نگرانی‌ها از مازاد عرضه در کنار آمارهایی که نشان می‌دهد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا این هفته 10 مورد افزایش یافته و احتمالا اوایل سال آینده تولید نفت این کشور افزایش خواهد یافت، موجب تضعیف بهای طلای سیاه شد.

در حالی که آمارهای قوی از بازار کار آمریکا و فرصت طلبی برخی سرمایه گذاران برای خرید نفت ارزان فضای تقاضای ضعیف فصلی را تحت تاثیر خود قرار داده، بهای نفت در معاملات پرنوسان روز جمعه افزایش یافت؛ اما نفت برنت ضعیف ترین عملکرد هفتگی خود در حدود 6 ماه گذشته را به ثبت رساند.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تولیدات نفتی آمریکا در هفته گذشته روزانه 194 هزار بشکه کاهش یافت و سطح تولیدات روزانه این کشور را به 8.43 میلیون بشکه رساند. اگر این آمار موثق و قابل اطمینان باشد، تولیدات نفتی آمریکا روزانه 1.2 میلیون بشکه کمتر از آوریل 2015 است که رکورد بیشترین حجم تولیدات را تجربه کرده بود.


وزارت نفت نیجریه هم اعلام کرد این کشور پس از بازسازی تجهیزات تخریب شده بوسیله نیروهای شورشی، تولیدات نفتی خود را از 1.4 میلیون بشکه در روز به 1.9 میلیون بشکه افزایش داده است و تلاش می‌شود این حجم تا پایان ماه ژوئیه به 2.2 میلیون بشکه در روز برسد.

با توجه به افزایش مجدد تولیدات نفتی و آمار ضعیف رشد اقتصادی چین، عقب‌گرد بهای نفت چندان دور از ذهن نبود؛ اما کارشناسان امیدوارند این روند موقت باشد. ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به "برکسیت" تاثیر چندانی در نوسانات بازارهای نفتی نداشته است. انتظار می‌رود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که تا 2 سال آینده تکمیل می‌شود، روزانه فقط 100 هزار بشکه از تقاضای جهانی برای خرید نفت کم کند.

"فیل فلین،" تحلیلگر بازار نفت، در این باره گفت: بخشی از چشم انداز تیره تقاضا برای نفت در نتیجه انتشار آمار قوی از بازار کار آمریکا به حاشیه رانده شده است.

بر اساس این گزارش، بهای هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته با 36 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 46 دلار و 76 سنت رسید و در طول روز بین 47 دلار و 23 سنت و 46 دلار و 15 سنت در نوسان بود.

بهای نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با 27 سنت افزایش به 45 دلار و 41 سنت رسید و در طول روز بین 44 دلار و 77 سنت و 45 دلار و 97 سنت در نوسان بود.

هر دو شاخص نفتی در این هفته کاهش بهای حدودا 7 درصدی را تجربه کردند که ضعیف ترین عملکرد هفتگی برای نفت برنت از ماه ژانویه و بیشترین افت هفتگی برای وست تگزاس اینترمدییت از فوریه بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.