سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

تولید روزانه حدود 35 تا 40 تن کیسه پلاستیکی در شهر کرمانشاه

عضو هیات مدیره تشکل زیست محیطی پیام‌آوران اردیبهشت از تولید روزانه حدود 35 تا 40 تن کیسه پلاستیکی در شهر کرمانشاه یاد کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛زهرا سادات میرمعینی گفت:کیسه‌های پلاستیکی از جمله خطرناک‌ترین مواد هستند که برای تجزیه آنها حداقل 500 سال زمان نیاز است و اینیعنی اولین کیسه‌های پلاستیکی ساخته شده که در جهان رها شده، هنوز تجزیه نشده است.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها تن کیسه پلاستیکی همراه رودخانه و سیلاب وارد اقیانوس‌ها می‌شود، یادآوری کرد: این کیسه‌ها مرگ گونه‌های جانوری از جمله دلفین‌ها و پرندگان آبزی را رقم می‌زنند، زیرا بسیاری از آنها به اشتباه این کیسه‌ها را می‌خورند و یا وارد کیسه می‌شوند و در آن گیر می‌کنند و می‌میرند.
میرمعینی آلودگی هوا، خاک و آب‌های زیرزمینی را از دیگر پیامدهای استفاده از کیسه‌های نایلونی دانست و تصریح کرد: این کیسه‌ها وقتی وارد مرحله تجزیه می‌شوند مواد سمی از خود متصاعد می‌کنند که محیط زیست را آلوده می‌کند و یا با آب باران شسته شده و وارد آب‌های زیرزمینی می‌شوند.

به گفته میرمعینی، مواد پلیمری موجود در این کیسه‌ها سرطان‌زا است و آسیب آن مستقیم به خود انسان‌ها برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر این کیسه‌هادر نهایت فقط یکبار قابل بازیافت هستند و پس از آن باید سوزانده شوند چون راهی برای تجزیه آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، روزانه ، تن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.