سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برداشت غیرمجاز از نوع دانشجویی!

فرمانده انتظامي بم از دستگيري يك دختر دانشجو كه از كارت بانكي هم خوابگاهيش برداشت غيرمجاز انجام داده بود، خبر داد و گفت: به هيچ عنوان رمزهاي كارت خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنابراعلام پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمد رضا فداء گفت: در پي مراجعه خانمي دانشجو به پليس فتا فرماندهي انتظامي بم و طرح شکايتي در خصوص برداشت مبالغي از چند حساب بانکي وي بررسي موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: در اين راستا کارشناسان پليس مبارزه با جرايم سايبري بر اساس اقدامات فني، اطلاعات شاکي و مدارک موجود به يکي از هم اتاقي هاي اين دانشجو مشکوک شدند و طي انجام مراحل فني اين پرونده تحقيقاتي از وي به عمل آوردند.

وی خاطر نشان کرد : پس از انجام تحقيقات و اقدامات سايبري مشخص شد که اين برداشت ها توسط هم خوابگاهي وي صورت گرفته است که اين فرد ضمن هماهنگي قضايي دستگير و پس از مواجهه با مدارک مستدل پليس به بزه انتسابي اقرار کرد.

سرهنگ فداء تصریح کرد : در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد اين فرد به رمز دوم يكي از كارت هاي بانكي هم خوابگاهي خود هنگام شارژ ژتون غذا دست يافته و در فرصت هاي مناسب با دست يابي و بررسي ساير كارت هاي بانكي وي متوجه رمز دوم مشترک آن ها شده و از اين طريق اقدام به خريد اينترنتي و شارژ تلفن همراه کرده است.

فرمانده انتظامي بم در پايان از شهروندان خواست از انتخاب رمز اول و دوم مشترك براي چند كارت بانكي مختلف و همچنين سپردن اطلاعات آن ها به ديگران و حتي نزديكان خودداري و سيستم پيامك حساب هاي خود را جهت اطلاع از تراکنش هاي لحظه اي فعال کنند.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.