سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

خسارت 60 میلیون دلاری آتش به پتروشیمی ماهشهر

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران اعلام کرد: آتش سوزی هفته گذشته در واحد پتروشیمی بوعلی ماهشهر 60 میلیون دلار خسارت به بخش های مختلف و تاسیسات آن وارد نمود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حیدر بهمنی گفت: در همان لحظه وقوع حادثه که مطلع شدم در صحنه حضور یافتم و سپس با حضور وزیر نفت به منطقه جلسه فنی با وی برگزار کردیم.

وی افزود: این حادثه اگر به دقت پیگیری و مدیریت نمی شد ممکن بود به یک فاجعه تاسفبار و غم انگیز تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: با توجه به داشتن تجربیاتی در این زمینه راهکارهائی را به تیم مدیریت بحران ارائه کردم که بسیاری از این پیشنهادات اجرائی شد.

بهمنی بیان داشت: حضور وزیر نفت در جمع امداد رسانان این حادثه قوت قلبی برای همه بود و انگیزه را برای همه چند برابر کرده بود.

وی اظهار کرد: گر چه این واحد پتروشیمی مربوط به بخش خصوصی است و وزارت نفت تنها خوراک آن را تامین می کند ولی عزم مدیران ارشد نظام و نیز تلاشهای مدیریت استان برای مهار آتش در این واحد پتروشیمی ستودنی بود.

این مقام مسئول اذعان داشت: برای این منظور مجموعه ای از آتش نشانان همه مناطق نفت خیز جنوب بسیج شدند و با همت و همدلی موفق شدند این آتش سوزی را مهار کنند.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: در این واحد پتروشیمی تعدادی مخازن تحت فشار ال پی جی کروی وجود داشت که مایع زیادی در آنها جمع شده بود و اگر آتش سوزی به این مخازن سرایت می کرد منفجر می شدند و این امر فاجعه به وجود می آورد به همین دلیل با تدابیر اندیشیده شده محتوی این مخازن به شدت خالی و از نفوذ آتش سوزی به حریم این مخازن جلوگیری شد.

بهمنی در خصوص علت این حادثه گفت: این حادثه در جریان تعمیر یک پمپ رخ داد که به برج سرایت کرد و از برج به مخزن کشیده شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه صنایع نفت و گاز کشور ما مقام چهارم تولیدو مقام دوم گاز دنیا را دارد ایجاد این اتفافات و حوادث نظیر آن عادی و اجتناب ناپذیر است.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران خسارات وارده به این شرکت را حدود 60 میلیون دلار عنوان کرد و گفت : خوشحالیم که این حادثه منجر به کشته شدن کسی نشد.

حیدر بهمنی درباره این که تاسیسات چه زمانی مجددا وارد مدار می شوند توضیح داد: با همتی که در همکاران پتروشیمی می بینم حداکثر تا یک ماه آینده این واحد مجددا راه اندازی می شود.
وی گفت: کشور های حاشیه خلیج فارس و عربستان روی این حادثه بسیار مانور دادند ولی وقتی مشاهده کردند که در کمتر از دو تا سه روز همه چیز تمام شد باورشان نشد.

او در ادامه اظهار داشت: این حادثه تجربیات زیادی برای ما به همراه داشت به طوریکه معلوم شد در بخش HSE یا سیستم ایمنی ضعفهائی وجود دارد که باید به سرعت این ضعفها برطرف شود و باید به مدرن ترین امکانات در این زمینه مجهز شویم.

وی در پایان با تشکر از همه کسانی که در این زمینه تلاش کردند افزود: تلاش های وزیر نفت، استاندار ، فرماندار ماهشهر و همه همکاران در مناطق نفت خیز، کارکنان پتروشیمی، همکاران بخش HSE ستودنی بود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.